رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

نماز اول وقت ...

از امام صادق (ع) نقل است که رسول خدا (ص) فرمودند: هیچ نمازى وقتش فرا نمى‏رسد مگر آنکه فرشته ‏اى در برابر مردم ندا مى‏دهد که به پا خیزید و آتش هایى را که بر پشت خویش برافروخته ‏اید، با نماز خود خاموش کنید.


ایشان نقل شده که فرمودند:نمازگزار داراى سه‏ خصلت است: هر گاه به نماز بایستد، نیکویی ها از فراز آسمان تا فرق سرش فرو مى‏ریزد ، فرشتگان از زیر پاى او تا فراز آسمان او را در برمى‏گیرند ، فرشته ‏اى او را ندا مى‏کند: اى نمازگزار، اگر بدانى با چه کسى مناجات مى‏کنى هرگز به دیگرى توجه نخواهى کرد.


اسحاق بن عمار مى‏گوید: به امام صادق (ع) گفتم: اى ابو عبد اللَّه، مرا از بهترین وقت براى نماز صبح خبر ده. فرمودند: بهترین وقت هنگامى است که فجر طلوع مى‏کند، زیرا خداوند مى‏فرماید:یعنى نماز صبح را فرشتگان روز و فرشتگان شب مشاهده مى‏کنند. پس هنگامى که بنده نماز صبح را همزمان با طلوع فجر بخواند، دو بار براى او نوشته مى‏شود؛ هم فرشتگان شب مى‏نویسند و هم فرشتگان روز.


ایشان فرمودند:فضیلت اول وقت بر آخر وقت براى مؤمن بهتر از مال و فرزندان او است.


ایشان می فرمایند: فضیلت اول وقت بر آخر وقت، مانند فضیلت آخرت بر دنیا است.


از حضرت ابوالحسن موسى بن جعفر (ع) نقل است که فرمودند:نمازهاى واجب که در اول وقت با حدود و شرایط آن خوانده شود، از برگ مورد که آن را هنگام سبزى و خوشبویى و طراوتش بگیرند، خوشبوتر است. پس بر شما باد که نماز را در اول وقت به جاى آورید.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد