رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

از پدر و مادر قدردانی کنیم ...

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید : بهترین کارها در نزد خــــدا نمــــــاز به وقت است . آن گاه نیکــــى به پــــــــدر و مـــــــــادر  آنگاه جنـــگ در راه خــــــدا.

پس حرمت والدین را نگه داریم و با آنان مهربان بوده ، رفتار خوب و شایسته داشته باشیم و آنان را به سرای سالمندان نفرستیم  و اگر فوت نموده اند برای آنان باقیات الصالحات باشیم  . 

زمانی خواهد رسید که آنها کنار ما نخواهند بود پس از همین الان قدر بودن با آنها را بدانیم و به بهترین وجه از آنها سپاسگزاری کنیم . از همین الان تصمیم بگیریم آنها را شاد کنیم . 


موفق باشید ... 

چگونه شادی را در خود منسجم کنیم ...

ابن مغیره مى‏ گوید: از حضرت موسى بن جعفر (ع) شنیدم که مى‏ فرمودند: «هر کس در تعقیب نماز صبح و مغرب پیش از آنکه برخیزد یا با کسى سخن بگوید آیه «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَى النَّبِیِّ» را بخواند و سپس بگوید: «اللّهمّ صلّ على محمّد النّبىّ و ذرّیته» خداوند یکصد حاجت او را روا مى‏ کند، هفتاد حاجت در دنیا و سى حاجت در آخرت.


حضرت (ع) فرمودند: «صلوات خدا رحمت او، و صلوات فرشتگان ستایش پیامبر (ص)، و صلوات مؤمنان دعا براى پیامبر (ص) است. و از اسرار آل محمّد علیهم السلام در باره صلوات بر پیامبر و خاندانش این نوع صلوات است: «خداوندا، بر محمّد و آل محمّد در میان گذشتگان درود فرست، و بر محمّد و آل محمّد در میان آیندگان درود فرست، و بر محمّد و آل محمّد در میان بلندمرتبگان عالم بالا درود فرست، و بر محمّد و آل محمّد در میان پیامبران مرسل درود فرست. خداوندا، بر محمّد و آل محمّد وسیله هر چیز، و شرافت و فضیلت و درجه بلند ارزانى دار. خداوندا، من با اینکه محمد (ص) را ندیده‏ام به او ایمان آورده‏ام، پس مرا روز قیامت از دیدار او محروم مگردان، و همنشینى با او را نصیبم کن، و مرا بر دین او بمیران، و از حوض کوثرش با آبى گوارا و لذّت بخش سیرابم گردان که پس از آن هرگز دچار تشنگى نشوم، همانا تو بر هر کارى توانایى. خداوندا، چنان که من به محمّد (ص) با اینکه او را ندیده‏ام ایمان آوردم، تو نیز چهره‏اش را در بهشت به من بنماى. خداوندا، درود و سلامى فراوان از من به روح محمّد (ص) واصل گردان.


 پس هر کس با این صلوات، بر پیامبر (ص) درود بفرستد گناهانش نابود و خطاهایش محو مى‏گردد، و شادى‏اش دوام مى‏یابد، و دعایش مستجاب مى‏شود، و به آرزویش مى‏رسد، و روزى‏اش فراخ مى‏گردد، و در برابر دشمن یارى داده مى‏ شود، و اسباب خیر از هر سو براى او فراهم مى‏ گردد، و در بهشت برین از همنشینان پیامبر (ص) خواهد بود. این صلوات را سه بار در صبح و  سه بار در شب بگوید.


موفق باشید ... 


اذکار راهی برای رسیدن به آرامش روحی و روانی . . .

هشام بن احمر مى‏ گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که مى ‏فرمودند: پدرم مى فرمود: هر کس بگوید: «لا حول و لا قوّة الّا باللَّه العلىّ العظیم» خداوند هفتاد نوع بلا را از او دور مى ‏سازد که کمترین آنها خفگى است.


همچنین، عمر بن یزید مى‏ گوید: امام صادق (ع) فرموده اند: «هر کس هر روز صد مرتبه بگوید: «لا حول و لا قوّة الّا باللَّه» خداوند هفتاد نوع بلا را که آسان‏ترین آنها اندوه است از او برطرف مى‏ کند.


ابو سعید خدرى مى‏گوید: پیامبر اکرم (ص) فرموده اند: «هر کس هنگام خروج از خانه بگوید: «بسم اللَّه» دو فرشته موکّل بر او مى‏ گویند: راه یافتى. و اگر بگوید: «لا حول و لا قوّة الّا باللَّه» مى‏ گویند: مصون داشته شدى. و اگر بگوید: «توکّلت على اللَّه» مى‏ گویند: کفایت شدى. پس شیطان مى ‏گوید: من چگونه بر بنده ‏اى که راه یافته و مصون داشته شده و کفایت گردیده است دست یابم؟


بکیر مى‌گوید: از امیرالمومنین (ع) شنیدم که مى‌فرمودند: «رسول خد صلی الله علیه و آله به من فرمودند: «اى على! آیا به تو کلماتى نیاموزم؟ هر گاه که در سختى و بلایى در افتى، بگو بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظیم؛ زیرا خداوند عزوجل به وسیله آن انواع بلا را از تو دور می‌کند.


امیرمومنان امام على (ع) خطاب به کمیل بن زیاد مى‌فرمایند: «اى کمیل ! هر روز نام خدا را بر زبان جارى کن و بگو: « لا حول و لا قوة الا بالله» بر خدا توکل کن، ما را یاد کن ، نام ما ببر و بر ما درود فرست. اى کمیل! به هنگام غذا نام خدایى را که با اسمش هیچ دردى زیان نرساند و نامش براى هر بدى و دردى درمان است به زبان آور . اى کمیل! به هنگام هر سختى بگو: « لا حول و لا قوة الا بالله » تا خدا آن را کفایت کند. و به هنگام نعمت بگو: الحمدلله تا زیاد شود و چون روزى‌ات دیر رسد، استغفار کن تا خدا گشایش دهد.


و امام صادق (ع) است که فرمودند: «آن کس که هزار بار بگوید «لا حول ولا قوة الا بالله» خداى تعالى زیارت کعبه را روزى‌اش خواهد نمود و اگر مرگش نزدیک باشد، خدا آن را به تاخیر خواهد انداخت تا حج را روزى‌اش سازد.


امام رضا (ع) فرموده اند: «هر کس پس از نماز صبح صد بار بگوید: «بسم الله الرحمن الرحیم، لا حول و لا قوة الا بالله العلى العظیم» به اسم اعظم خدا از سیاهى چشم به سفیدى آن نزدیک‌تر شده و به راستى که در مدار اسم اعظم قرار گرفته است.


موفق باشید ...