رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

از خدا چه خواسته اید ...

اخلاص از برترین فضایل و بالاترین درجات کمال است که مسیر آدمی به سوی کمال را هموار می کند از این رو به کرات در آموزه های قرآنی روایی ما مورد تاکید قرار گرفته است.

پیامبر خدا (ص) می فرمایند:جبرئیل از جانب خداوند عزّ و جلّ خبر داد که اخلاص سرى از اسرار من است و من آن را به دل بندگانى که دوستشان دارم، مى سپارم.

همان حضرت (ص) می فرمایند:براى خدا کار کن، تو را از همگان کفایت مى کند.

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند:رقابت خردمندان و صاحبدلان، در خالص گردانیدن اعمال است.

امام صادق (ع) می فرمایند:خداوند عزّ و جلّ نعمتى بالاتر از این به بنده اش نداده است که در قلبش جز خدا نباشد.

اخلاص در عمل به اندازه ای مهم و دشوار است که بنابر روایات اخلاص از انجام خود عمل مشکل تر است.

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند: «خالص گردانیدن عمل، سخت تر از خود عمل است و پاک کردن نیت از فساد و ناخالصى براى عمل کنندگان، از جهاد طولانى دشوارتر است.

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:خوشا به حال مخلِصان؛ آنان چراغ هاى هدایتند که هر فتنه تیره اى از سوى آنها زدوده مى شود.

امام عسکرى (ع) می فرمایند:اگر همه دنیا را یک لقمه کنم و آن را در دهان کسى گذارم که از روى اخلاص، خدا را عبادت مى کند، باز به نظرم در حق او کوتاهى کرده ام.

موفق باشید ... 
نظرات 2 + ارسال نظر
مسعود سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 07:01 ب.ظ http://tbenis.blogsky.com/

سلام.
دوست عزیز وبلاگ پرمحتوا و زیبایی دارید. از حرفهاتون معلومه که از دل بر اومده چون هر آنچه از دل بر آید بر دل نشیند.
من وبلاگم رو امروز تاسیس کردم. خوشحال میشم به من هم سری بزنید.
با اجازتون لینکتون کردم ، باعث خوشحای منه اگه من رو هم لینک بفرمایید.
با تشکر

رزسفید سه‌شنبه 5 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 06:47 ب.ظ http://shegerdha.ir/?p=chat/

سلام [گل]

(مطلب قشنگی بود، در کل وبلاگت خواندنی و زیباست.)
خوشحال میشم به کلبه گفتگوی ما (شگردها) هم سر بزنی پشیمون نمیشی، یک جمع صمیمی و خاص مختص ادب

دوستانی چون شماست.
منتظر حضور گرمت هستیم همگی [قلب]
راستی تا یادم نرفته
می تونی لینک وبلاگت رو به لینکدونی شگردها هم اضافه کنی تا همه دوستان ببینن

خدا نگهدار [گل] [گل]

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد