رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه حاجت بگیریم ...

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:کسى که در هر جمعه به زیارت قبر پدر و مادرش یا یکى از آنان برود، هم گناهش بخشیده مى ‏شود و هم نزد خداوند فرزند نیکوکار به حساب مى ‏آید.


امیرمومنان علی (ع) هنگام عبور از گورستان فرمودند:سلام بر شما اى خفتگان گور. شما رفتید و ما ماندیم و اگر خدا بخواهد به شما خواهیم پیوست. در خانه ها ى شما دیگران مى نشینند و همسرانتان ازدواج کرده اند و اموالتان تقسیم شده است. این خبرى است که ما داریم. کاش مى دانستم شما چه خبر دارید؟ آن گاه فرمودند:بدانید که اگر آنها زبان داشتند مى گفتند: ما تقوا را بهترین ره توشه یافتیم.


از امام صادق (ع) پرسیدم: بر اهل قبور سلام بگویم؟ حضرت (ع) فرمودند: آرى عرض کردم: چگونه سلام گویم؟ حضرت (ع) فرمودند:مى گویى: سلام بر ساکنان این خانه ها، بر مردان و زنان مؤمن و مردان و زنان مسلمان، شما پیشروان ما هستید و ما به خواست خدا به شما ملحق خواهیم شد.


رسول خدا (ص) فرمودند:به قبرستان زیارت اهل قبور بروید تا یاد آخرت در شما زنده شود.


و در جمله دیگر فرمودند:به زیارت مردگان بروید و بر آنان درود و سلام بفرستید، زیرا این کار درس عبرتى براى شما می‏شود.

امیرمومنان علی (ع) نیز درباره آثار زیارت قبور می فرمایند:اموات خود را زیارت کنید چون آن‏ها به خاطر زیارت شما خوشحال می‏شوند و شخص کنار قبر پدر و مادرش بعد از این که براى آن‏ها دعا کرد، می‏تواند حاجات خود را طلب نماید.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد