رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

دو شرط ورود به بهشت ...

امام زین العابدین (ع) می فرمایند:بدانید که هر کس مشتاق بهشت باشد، به سوى خوبی ها مى شتابد و از خواهش هاى نفس کناره مى گیرد و هر که از آتش بترسد، از گناهان خود، به درگاه خداوند، زود توبه مى بَرَد و از حرام هاى الهى باز مى گردد.


امیرمومنان علی (ع) می فرمایند:هر کس جانش را به غیر از بهشت بفروشد، به مصیبت سختى گرفتار آمده است.»

رسول گرامی اسلامی (ص) می فرمایند: جمله «لا إله إلاّ اللّه نزد خداوند عزّ و جلّ بزرگ و گرامى است. هر کس از روى اخلاص آن را بگوید، مستوجب بهشت مى شود و هر کس به دروغ آن را بر زبان آورد، مال و جانش در امان است، اما سرانجامش آتش است.


همان حضرت (ص) درباره شروط ورود به بهشت می فرمایند:امت من بیشتر به سبب دو چیز وارد بهشت مى شوند:


خداپروایى و خوش خویى.


همچنین، ایشان فرموده اند:سه چیز است که هر کس با آنها خداوند عزّ و جلّ را دیدار کند از هر درى که بخواهد وارد بهشت مى شود: کسى که خوشخو باشد و در آشکار و نهان از خدا بترسد، و بحث و ستیزه را رها کند اگر چه حق با او باشد.


امام باقر (ع) نیز در باب شروط ورود به بهشت می فرمایند:چهار چیز است که هر کس داشته باشد، خداوند در بهشت براى او خانه اى مى سازد: هر کس یتیم را پناه دهد، به ناتوان رحم کند، با پدر و مادرش مهربان باشد و با خدمتکارش نرمى کند.


امام صادق (ع) فرموده اند:سه کار است که هر کس یکى از آنها را انجام دهد خداوند بهشت را بر او واجب مى گرداند: انفاق کردن در تنگدستى، خوشرویى با همه عالَم، و انصاف داشتن.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد