رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

خدا ناظر بر اعمال ماست ، کمی بیندیشید ...

پیامبر خدا (ص) می فرمایند:کسى که خداوند او را به اسلام هدایت کند و قرآن را به وى بیاموزد و با وجود این، دست نیاز به سوى مردم دراز کند، بر پیشانى او نوشته شود: فقیر باش تا روز قیامت.


امیرمومنان علی (ع) نیز در این باره می فرمایند:شیعه من کسى است که چون سگ زوزه نمى کشد و مانند کلاغ طمع نمى ورزد و اگر از گرسنگى بمیرد، دست گدایى به سوى مردم دراز نمى کند.


پیامبر خدا (ص) فرمودند:چه کسى به من قول مى دهد که از مردم چیزى نخواهد تا من قول بهشت را به او دهم؟» ثوبان گفت: من. پس از آن ثوبان دیگر از مردم چیزى نمى طلبید.


امیرمومنان علی (ع) فرموده اند: جز از خداى سبحان چیزى مخواهید؛ زیرا خداوند اگر چیزى به شما عطا کند، با احترام مى دهد و اگر ندهد بهترش را به شما عطا مى فرماید.


امام باقر (ع) نیز می فرمایند: هر کس با وجود بى نیازى، سؤال (گدایی) کند در روزِ قیامت با چهره اى خراشیده خدا را دیدار نماید.


امام صادق (ع) نیز در نکوهش سوال و گدایی از مردم فرموده اند : هر که فقیر نباشد و دست سؤال دراز کند، همانند کسى است که شراب خوار است.


پیامبر اکرم (ص) فرموده اند:کسى که بدون احتیاج، گدایى مى کند، همانند کسى است که اخگرى از آتش به کف گیرد.»

امیرمومنان علی (ع) می فرمایند:مقرب شدن نزد خداوند متعال با درخواست کردن از اوست و مقرب شدن نزد مردم با ترک درخواست از آنان.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد