رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چه کنیم تا روزیمان زیاد شود ، تاکنون اینگونه بوده اید ...

پیامبر اکرم (ص) می فرمایند:سیرِ سپاسگزار، اجرش همانند روزه دارى است که براى خدا گرسنگى مى کشد، تندرستِ سپاسگزار همانند آن اجرى را دارد که بیمار شکیبا و متنعم سپاسگزار همان اجر را دارد که تنگ دست قانع.


امیرمومنان علی (ع) می فرمایند:چون خداوند به بنده اى نعمتى دهد و بنده در دل شکر آن نعمت را بگزارد، پیش از آن که سپاسگزارى از آن را به زبان آورد، مستوجب افزایش آن نعمت گردد.


امام صادق (ع) نیز با اشاره به برکات شکرگزاری به درگاه خداوند فرموده اند:چون خداوند به بنده اى نعمتى دهد و او قلبا قدر آن را بشناسد و به زبان، خدا را ستایش کند، هنوز سخنش به پایان نرسیده است که فرمان مى رسد تا بر نعمت او افزوده شود.


امام رضا (ع) می فرمایند:بدانید که بعد از ایمان به خداوند متعال و بعد از اعتراف به حقوق اولیاى الهى از آل محمّد، پیامبر خدا صلى الله علیه و آله هیچ شکرى نزد خدا دوست داشتنى تر از این نیست که برادران مؤمن خود را در کارهاى دنیایى شان یارى رسانید.


امام هادی (ع) نیز در باره اهمیت شکرگزاری فرموده اند:شکرگزاری از نعمت، از خود نعمت بهتر است چون نعمت متاع دنیای فانی است و لکن شکر، نعمت جاودانه آخرت است.


امام سجاد (ع) می فرمایند:روز قیامت خداوند متعال به بعضی از بندگانش می گوید: آیا شکر فلان کس را بجای آوردی عرض می کند: پروردگارا! من شکر تو را به جای آوردم، خداوند می فرماید: چون شکر او را بجا نیاوردی شکر مرا هم بجا نیاورده ای!سپس افزودند:شکرگزارترین شما در پیشگاه خدا کسی است که از نعمت ها و زحمات مردم بیشترین قدردانی و شکرگزاری را به عمل آورد.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد