رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

اگر می خواهید بهترین باشید اینگونه عمل کنید ...

پیامبر خدا (ص) می فرمایند: «بهترین هاى امت من، آن گونه که از عالم بالا به من خبر داده اند، گروهى هستند که در گستره رحمت پروردگارشان آشکارا مى خندند و از ترس عذاب پروردگارشان نهانى مى گریند.


حضرت محمد (ص) در این باره فرموده اند:بهترین افراد امت من آنانند که هر گاه نسبت به آنان جسارتى شود، تحمل و بردبارى مى نمایند، و چون در حق آنان جرم و ستمى شود گذشت مى کنند، و هر گاه آزار و اذیت شوند شکیبایى مى ورزند.


و نیز می فرمایند:بهترین افراد امت من آنهایند که به دنیا بى اعتناتر و به آخرت مشتاق تر باشند.


از پیامبر اکرم (ص) همچنین مروی است که:امت من، تا زمانى که یکدیگر را دوست بدارند، امانت را به صاحبش باز گردانند، از حرام دورى کنند، میهمان را گرامى بدارند، نماز بگزارند و زکات بپردازند، پیوسته در خیر و خوبى خواهند بود.


رسول اکرم (ص) همچنین می فرمایند:امت من تا زمانى که به هم خیانت نکنند، امانت را به صاحبش برگردانند و زکات بپردازند، در خیر و خوبى به سر خواهند بُرد و اگر چنین نکنند به قحطى و خشکسالى گرفتار مى آیند.


حضرت محمد (ص) درباره راز ماندگاری خیرات و نیکی ها در امت فرموده اند: تا زمانى که قاریان این امّت با فرمانروایانش سازش نکنند و علماى آن گنهکارانش را تبرئه و بى گناه معرفى نکنند و نیکان آنان بدانش را پشتیبانى نکنند، دست خدا بر سر این امّت خواهد بود و در سایه حمایت او به سر خواهند برد. اما چنانچه این کارها را مرتکب شوند، خداوند دست قدرت خود را از سر آنها برخواهد داشت و ستمگرانشان را بر ایشان مسلط خواهد کرد.


موفق باشید ... 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد