رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

توجه به خویشاوندان هم جزئی از امور سفارش شده در اسلام است ...

رسول خدا (ص) فرمودند:خدا بر نیکی به یتیمان به سبب جدایی آنان از پدرانشان ترغیب فرمود، پس هر کس از آنان حفاظت کند خدا از وی حفاظت می کند.
حضرت محمد (ص) می فرمایند:آیا دوست داری دلت نرم و آرزویت برآورده شود؟ بر یتیم ترحم کن و دست محبت بر سر او بکش و از غذای خود به او بخوران تا قلبت نرم و حاجتت روا گردد.

امیرمومنان علی (ع) در وصیت خود پیش از شهادت فرمودند:درباره یتیمان از خدا بترسید و مبادا یک روز سیرشان کنید و یک روز گرسنه بمانند و مبادا که با حضور شما، آنان از بین بروند؛ زیرا از رسول خدا (ص) شنیدم که مى فرمودند: هر کس یتیمى را سرپرستى کند تا آنکه بى نیاز شود، خداوند عزوجل با این کار بهشت را بر او واجب گرداند، همچنان که آتش دوزخ را بر خورنده مال یتیم واجب ساخته است.

حضرت علی (ع) می فرمایند:خورنده مال یتیم بطور قطع زود است که وبال کارش در دنیا به اولادش برسد و خودش بسزایش در آخرت می رسد.

پیامبر خدا (ص) نیز می فرمایند:روز قیامت جمعی محشور می شوند در حالی که شعله آتش از دهان آنها خارج می شود، گفتند: یا رسول الله (ص) اینها چه کسانی هستند؟ فرمودند: کسانی که از روی ستم مال یتیمان را می خورند.»
امام باقر (ع) نیز درباره کیفر و عقوبت یتیم آزاری می فرمایند: «به راستی خدا خوردن مال یتیم  را به دو کیفر تهدید  کرده است: کیفری در دنیا و کیفری در آخرت.

پیامبر گرامی اسلام (ص)می فرمایند:هر کس یتیمان را گرامی داشت خدا وی را گرامی خواهد داشت.

امام باقر (ع) فرمودند:چهار چیز است که در هر یک از مومنان باشد خدا وی را در برترین درجه در غرفه ای برتر از همه غرفه ها در جایگاهی بسیار شرف جای می دهد: کسی که یتیمی را پناه دهد و به او توجه کند و برایش پدری مهربان باشد...

رسول خدا (ص) می فرمایند:کسی که از قساوت قلب خود ناراضی است یتیمی را مورد ملاطفت قرار دهد، دست نوازش بر سرش بکشد امید است دلش به اذن خدا مهربان شود، یتیم در اجتماع حقی دارد با نوازش حق او ادا می شود.

حضرت محمد (ص) فرموده اند:هر گاه یتیم بگرید، عرش برای او بلرزد و پروردگار متعال می فرماید: کیست آنکه بنده مرا که در کودکی پدر و مادرش را از او گرفته ام به گریه درآورده؟ به عزت و جلالم سوگند کسی او را آرام نمی کند جز آنکه بهشت را برای او واجب می کنم.

موفق باشید ... 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد