رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

به دستورات اسلام به درستی عمل کنیم تا مورد مقبول خداوند متعال شود ...

امام رضا علیه السلام در این زمینه فرموده است:از خدا بترسید و نعمتهای او را قدر بدانید و با نافرمانی نعمتها را از خود گریزان ننمایید.

عبد العظیم حسنی به نقل از امام جواد (ع) به نقل از امام رضا(ع) به نقل از پدران بزرگوار خویش به نقل از امیر المومنین علی (ع) می فرماید: شما که خیر مالی به مردم نمی رسانید حداقل با اخلاق خوش و روی باز و برخورد خوب با آنان روبرو شوید، زیرا من از رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: شما که نمی توانید با مال به دیگران کمک کنید پس با اخلاق نیکو با مردم رفتار نمایید.


امام جواد علیه السلام به نقل از امام رضا علیه السلام می فرماید : تدبیر و برنامه ریزی در هر کاری قبل از اقدام و عاقبت انیشی پیش از انجام کار انسان را از پشیمانی و ندامت حفظ و نگهداری می کند.


امام رضا علیه السلام در زمینه هشدار نسبت به فرجام خود بزرگ بینی و خودرأیی به نقل از حضرت امیر علیه السلام می فرماید: خاطر بنفسه من استغنی برأیه، آن کس که به رأی خود اعتماد کند و خویش را از مشورت با دیگران بی نیاز بیند جان خود را به خطر انداخته است.


ایشان همچتین نی فرمایند :هر که به خود ستایی گرفتار شود، عاقبتش نابودی است.

 

امام رضا علیه السلام می فرماید: کسی که موجبات رضایت زیر دستان خود را فراهم کند، خود از جانب بالادستان و زبردستان در امان خواهد بود. 


امام رضا علیه السلام ضمن توصیه به خوش رفتاری می فرماید : در روز قیامت هر که خوش اخلاقتر و خوش رفتار تر بوده به من نزدکتر خواهد بود.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد