رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

اینگونه نماز بخوانیم ...

در حدیثی از امام رضا(ع)آمده است :وصیت می‌کنم شما را به نماز اول وقت و مراقبت بر نماز، زیرا نماز بهترین اعمال و ستون و خیمه دین است و در روایتی دیگر فرموده‌اند:نماز وسیله تقرب هر انسان متقی به خداوند است که سبب می‌شود انسان به خداوند تبارک و تعالی نزدیکتر شود .

امام رضا(ع) فرموده اند:هنگامی که اراده نمودی برای انجام نماز، پس با بی‌رغبتی ،کسالت، خواب آلودگی، عجله و... نماز را به جا نیاور .

با حالت حضور قلب و سکون و آرامش مشغول نماز شو، بر شما باد به خضوع و خشوع در نماز و در پیشگاه الهی، چنان خاضع و خاشع باش که خشیت و خوف از سیمایت معلوم باشد و خوف و رجاء در چهره نمازگزار عیان، از کثرت ترس و ورعی که بر قلب نمازگزار عارض گردیده است .

پس در این حالت برابر پروردگارت چون بنده فراری گناهکار که در مقابل مولایش قرار گرفته بایست و قدمهایت را منظم کن و خود را برای اطاعت از مولایت متعهد ساز، به چپ و راست نگاه نکن و خدا را چنان عبادت کن .

گویی او را می‌بینی و بدان اگر تو او را نمی بینی خدا تو را می‌بیند، با ریش و سایر اعضا و جوارحت و لباسهایت در هنگام نماز بازی نکن ،چشمت را هنگامی که ایستاده‌ای به موضع سجده نگه دار و در حالت قیام گاهی به این پا و آن پا تکیه مکن و نماز را چنان به جا آور که گویی نماز وداع و آخرین نماز حیات توست و هر گاه رو به خدا ایستادی با حضور کامل قلب و با توجه به آداب و شرایط نماز به عبادت و نماز روی آور.

موفق باشید ... 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد