رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

برکات ماه ذیقعده ...

ماه ذیقعده که اولین ماه از ماه های حرام است از احترام خاصی برخوردار می باشد و توبه و استغفار در این ماه از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

از اسماعیل بن سهل نقل شده می گوید :به امام رضا علیه السلام عرض کردم: دعایی به من بیاموزید که با خواندن آن در دنیا و آخرت با شما باشم، امام رضا علیه السلام برایم نوشت سوره انا انزلناه (قدر) را زیاد بخوان و همیشه با استغفار لبانت را مشغول ساز. 


حسین بن سعید در نامه ای به امام رضا علیه السلام نوشت:قربانت شوم، بفرمایید مقدار استغفاری که نوح بدان وعده داد و مقدار استغفاری که گوینده آن مورد عذاب واقع نمی شود، چقدر است؟ امام رضا علیه السلام در جواب نوشت: استغفار هزار مرتبه است.


امام رضا علیه السلام از پدرانش از رسول گرامی نقل کرده آن بزرگوار فرمود : هر کس خداوند به او نعمتی میدهد باید او را حمد و ستایش کند، هر کس جریان روزی بر او کند میشود باید از خداوند آمرزش بخواهد و هر کس گرفتار اندوهی میشود ، جمله ی « لا حول ولا قوة الا بالله» را بگوید.


امام رضا علیه السلام همچنین می فرماید:رسول خدا صلی الله علیه و آله از مجلسی - اگر چه کوتاه مدت - بلند نمی شد مگر اینکه 25 بار استغفار می کرد. 


امام رضا(ع) در بیانی دیگر استغفار را بهترین عبادت دانسته می فرماید:استغفار و گفتن لا الله الا الله بهترین عبادت است. خداوند عزیز و جبار در قرآن میفرماید: بدان که معبودی جز الله نیست و برای گناه خود و مردان و زنان با ایمان استغفار کن. 


امام رضا علیه السلام فرمود: مثل استغفار بر گناهان مانند برگ خشک درختانی است که بر اثر باد فرو می ریزد و همچنین می فرماید : با استغفار خود را خوش بو کنید تا بوى بد گناهان شما را رسوا نکند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد