رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

به زیارت علی بن موسی الرضا بیایید ...

 بدانید که من از روی ستم به سم کشته می شوم و در دیار غربت مدفون می گردم، پس هر که برای زیارت من باربندد، دعایش مستجاب می شود و گناهش آمرزیده! ... 

حمدان دیوانی روایت است که امام رضا (ع) فرمودند:هر که مرا در دیار غربت زیارت کند، روز قیامت در سه جا به داد او می رسم و از هراس ها و سختی های آن ها نجاتش می دهم: وقتی که نامه های اعمال از راست و چپ پراکنده شوند و هنگام گذشتن از صراط و موقع سنجیدن میزان اعمال .


همچنین از یاسر خادم روایت است که امام رضا (ع) فرمود:  بدانید که من از روی ستم به سم کشته می شوم و در دیار غربت مدفون می گردم، پس هر که برای زیارت من باربندد، دعایش مستجاب می شود و گناهش آمرزیده .


از هروی روایت است که شنیدم امام رضا (ع) می فرمودند: من از روی ستم به سم کشته و مسموم می شوم و در کنار هارون مدفون می گردم و خداوند عزوجل تربت مرا جایگاه آمد و شد شیعه و اهل بیت من قرار می دهد. پس هر که در غربتم زیارت کند، روز قیامت زیارت او بر من واجب می شود.


سوگند به آن که محمد (ص) را به نبوت گرامی داشت و او را از میان تمامی آفریدگانش برگزید که هیچ یک از شما نزد قبر من دو رکعت نماز نمی گزارد، مگر این که روز قیامت، سزاوار آمرزش خداوند عزوجل می شود.


سوگند به آن که ما را پس از محمد (ص) به امامت گرامی داشت و وصایت را ویژه ما ساخت، همانا زائران من، روز قیامت گرامی ترین میهمانان خدایند و هیچ مؤمنی نیست که مرا زیارت کند و قطره بارانی از آسمان به او رسد، مگر این که خداوند پیکر او را بر آتش دوزخ حرام نماید .


علاوه بر این از احمد بن محمد بن ابی نصر بزنطی روایت است: نامه ابوالحسن الرضا (ع) را خواندم که در آن آمده بود: به شیعیانم خبر ده که زیارت من نزد خدا با هزار حج، برابر است.


بزنطی گوید که به پسرش ابوجعفر امام جواد (ع) عرض کردم: هزار حج؟


فرمود: آری به خدا! هر که او را در حالی زیارت کند که حقش بشناسد، زیارتش با هزار هزار حج برابر است، و در جایی دیگر بزنطی نقل می نماید: از امام رضا (ع) شنیدم که می فرمود: هر یک از دوستان من، مرا زیارت کند در حالی که حق مرا بشناسد، روز قیامت مرا شفیع او می سازند


ابن فضال از پدرش روایت می کند که ابوالحسن علی بن موسی الرضا (ع) فرمود:در خراسان بقعه ای است که زمانی جایگاه آمد و شد فرشتگان می شود و همواره دسته ای از فرشتگان فرود می آیند و دسته ای دیگر به آسمان، بالا می روند تا این که در صور دمیده شود.

عرض شد: ای پسر رسول خدا! این کدامین بقعه است؟


امام رضا (ع) فرمودند: این بقعه در سرزمین طوس است و به خدا سوگند این بقعه باغی از باغ های بهشت است. هر که مرا در آن بقعه زیارت کند، همانند کسی است که رسول خدا (ص) را زیارت کرده است و خدای متعال برای او ثواب هزار حج و عمره پذیرفته شده را خواهد نوشت و من و پدرانم روز قیامت شفیعان او خواهیم بود .


موفق باشید ... 

نظرات 1 + ارسال نظر
fatemeh جمعه 7 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 04:09 ب.ظ http://ketabdari66.blogsky.com

دوست عزیز
وبلاگ شما رو لینک کردم........ وبلاگ مرا هم لینک کنید
با تشکر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد