رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

صاحب الزمان را فراموش کرده اید !؟...

روایتی است که ثقه الاسلام کلینی در کافی به سند صحیحی از حسن بن علی الوشا آورده است که گفت از ابوالحسن امام رضا (ع) پرسیدم که آیا زمین به غیر امام باقی می ماند؟ فرمودند: نه. گفتم: اینطور روایت کرده اند که در حالی زمین باقی بماند که خداوند بر بندگان خشم گرفته باشد؟ فرمودند: خیر، باقی نماند، در این صورت در هم فرو ریزد.

 در روایت دیگری از امام صادق (ع) آمده است: اگر زمین بدون امام بماند از هم می پاشد.


همچنین، در غیبت نعمانی از ایشان نقل شده که امیرالمومنین (ع) فرمودند: و بدانید زمین از حجت الهی خالی نمی ماند و لیکن خداوند چشم باطن بندگانش را از شناختن امام کور می کند به خاطر ظلم و ستم و اسراف آنان بر خودشان و اگر زمین یک ساعت از حجت الهی خالی بماند اهلش را فرو می برد.


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: خداوند ما را آفرید و خلقت نیکو ما را قرار داد و ما را صورتگری نمود و نیکو صورتگری کرد و ما را دیده خود در میان بندگانش قرار داد و زبان گویای او و دست رحمت و رافت خود که بر سر بندگانش گسترده است و وجه خود به وسیله ما به سوی خداوند توجه می شود و دری که دلالت کند و گنج های علم و معرفت و رحمت او در آسمان و زمینش.به برکت ما درخت ها بارور شده و میوه ها رسیده و نهرها جاری شده و باران از آسمان باریده و گیاه از زمین روئیده است و به عبادت ما خداوند عبادت شده است و اگر ما نبودیم خداوند پرستش نمی شد.


امام باقر (ع) می فرمایند: رسول خدا (ص) فرمودند: خداوند آدم را آفرید و زمین را به او واگذار کرد پس هر چه از آن آدم بود برای رسول خدا از آن ائمه آل محمد (ص) است.


امام رضا (ع) فرمودند: امام، همدم همراه و پدر مهربان است.


از پیامبر اکرم (ص) نیر رویات است که فرمودند: من و علی دو پدر امت هستیم.


در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) نیز نقل شده است: ما فرزندان عبدالمطلب سروران اهل بهشت هستیم، من و علی و جعفر و حسن و حسین و مهدی علیهم السلام.


امام رضا (ع) نیز می فرمایند: مردم در طاعت کردن بردگان ما هستند.


امیرالمومنین (ع) نیز در خطبه ای می فرمایند: اما بعد به تحقیق خداوند متعال برای من بر شما حقی قرار داد به اینکه مرا ولی امر و سرپرست شما ساخته و منزلتی که خداوند مرا در آن منزلت برتر از شما جای داده ...: پس مهمترین چیزی که خداوند از آن حقوق فرض کرده حق والی و زمامدار بر رعیت است.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد