رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

بهترین سلاح مومن ...

دعا کردن و حاجت خواستن از پروردگار عالم یک عبادت بزرگ است و در آیات قرآن و روایات معصومین (ع) به آن تاکید شده است. با دعا کردن نیازمندی خود را به خداوند عالم رسانده ایم .

 از پیامبر (ص) نقل شده است که فرمودند: دعا مغز عبادت است و هیچکس با دعا هلاک نمی شود.


از امام صادق (ع) نقل شده که فرمودند: امیرالمومنین (ع) فرموده اند: دوست ترین عمل ها به سوی خدای عزوجل در زمین دعا است و برترین عبادت عفت است. سپس فرمودند: امیرالمومنین (ع)مردی بود که بسیار دعا می کرد.


امام کاظم (ع) فرموده اند:همانا دعا آنچه را که مقدر شده و نشده بر می گرداند، راوی گوید: عرض کردم: آنچه را مقدر شده فهمیدم آنچه مقدر نشده چیست؟ فرمودند: تا اینکه تقدیری بر آن نشود.


از امام رضا (ع) نقل شده که آن حضرت (ع) به یارانشان می فرمودند: بر شما باد اسلحه پیامبران؛ عرض کردند: اسلحه انبیاء چیست؟ فرمودند: دعا است.


امام صادق (ع) نیز فرموده اند:دعا، قضا را بعد از آنکه حتمی شده، حتمی شدنی بر می گرداند پس زیاد دعا کن زیرا آن کلید هر رحمت است و برآورده شدن هر حاجت است، به آنچه نزد خدا است رسیده نمی شود مگر با دعا و دری نیست که کوبیدن آن زیاد شود مگر برای کوبنده باز می شود.


پیامبر اکرم (ص) فرمودند:دو مرد به بهشت داخل می شوند که هر دو به یک اندازه عمل می کرده اند. یکی از آن دو دیگری را بالای خود می بیند، گوید: ای پروردگار من به چه سبب به او عطا کردی و به من عطا نفرمودی در حالی که عمل ما یکی بود؟ خداوند تعالی می فرماید: او از من سوال کرد و تو سوال نکردی.


ایشان درباره دعا فرموده اند:دعا لشکری است از لشکرهای خدا مجهز است قضا را بر می گرداند بعد از آنکه حتم شده است.


امام باقر (ع) فرموده اند: هیچ چیزی در پیشگاه خداوند دوست تر از این نیست که از او سوال شود.


امام صادق (ع) نیز فرموده اند:همانا خداوند تعالی حاجت تو را و آنچه را که می خواهی می داند و لکن دوست دارد حاجت ها به او عرضه شود.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد