رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

قرآن شفاست آن را همیشه بخوانیم تا در رحمت خدا باشیم ...

سوره مبارکه اسراء (بنی اسرائیل) از سوره های مدنی قرآن کریم و دارای 11 آیه است و پس از سوره مبارکه قصص بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد.

علت انتخاب این نام برای این سوره آغاز آن با اشاره به حرکت و سیر شبانه رسول خدا (ص) از مکه تا مسجدالاقصی به قدرت الهی و مقدمه معراج به آسمان ها است چراکه اسراء به معنای سیر شبانه است.


سبحان نیز نام دیگر آن است که به آن شهرت دارد.


درباره فضائل و خواص این سوره مبارکه پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: کسی که این سوره مبارکه را بخواند هنگامی که به توصیه های خداوند در ارتباط با پدر و مادر در این سوره می رسد، دچار رقت قلب شود و احساس عطوفت بیشتری نسبت به والدین خود کند حق تعالی در بهشت دو قنطار پاداش به وی عطا کند که هر قنطاری یک هزار و دویست اوقیه بوده و هر اوقیه بهتر از تمام دنیا و آنچه در آن است.


در تفسیر صافی از امام صادق (ع) روایت شده: هر کس سوره اسراء را در هر شب جمعه تلاوت کند از دنیا نخواهد رفت تا خدمت حضرت ولی عصر (عج) مشرف شود و از یاران آن حضرت (ع) باشد.


همچنین، کسی که این سوره مبارکه را در ظرفی با زعفران یا غیره بنویسد و با آب بشوید و بیاشامد فهم و شعور او بیشتر می شود و به آسانی و بدون لغزش سخن می گوید.


اگر طفل به سخن نمی آید و یا زبانش می گیرد سوره مبارکه اسراء را با زعفران در ظرفی بنویسند و با آب بشونید و او بیاشامد زبان وی به یاری خدا باز می شود.


هر کس جهت هر مشکلی و حاجت دینی یا دنیوی این سوره مبارکه را هفت بار پی در پی تلاوت کند به یاری حق تعالی به مقصود خود نائل می شود.


امام صادق (ع) نیز در خاصیت این سوره مبارکه فرموده اند: هر یک از مؤمنین دچار درد و ناراحتی شود و با خلوص نیت آیه 82 سوره اسراء را بخواند و بر موضع درد دست بکشد خداوند او را از آن درد نجات می دهد، حال هر نوع درد و بیماری که می خواهد باشد.


از نبی مکرم اسلام (ص) روایت شده خواندن آیات 110-111 سوره اسراء مایه امان از سرقت از امت من می شود.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد