رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چرا روزه ...

امام رضا (ع) فرمودند: مردم به انجام روزه امر شده‏ اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگى آخرت را بیابند.

 امیرالمومنین (ع) می فرمایند: همانا بهترین چیز که نزدیکی خواهان به خدای سبحان بدان توسل می جوید، ایمان به خدا و پیامبر (ص) و جهاد در راه خداست، که موجب بلندی کلمه مسلمانی است و یکتا دانستن پروردگار که مقتضای فطرت انسانی است و برپا داشتن نماز که آن ستون دین است، و دادن حق مستمندان - زکات - که واجب شرع مبین است و روزه ماه رمضان که نگهدارنده از عقاب است و بازدارنده عذاب.


رسول خدا (ص) فرمودند: خداوند گوید روزه برای من است و من پاداش آن را می دهم و روزه دار، دو خوشحالی دارد وقتی افطار کند خوشحال می شود و همین که خدا را دیدار کند او را پاداش دهد باز خوشحال می شود.


ایشان می فرمایند: روزه سپری است در برابر عذاب خداوند مادام که آن را به دروغ یا غیبت ندرد. 


رسول اکرم (ص) می فرمایند: چهار گروهند که دعایشان باز نگردد و درهاى آسمان براى آنها باز شود و دعاشان به عرش الهى رسد؛ دعاى پدر براى فرزند، نفرین ستمدیده بر ستمکار خود، دعاى کسى که عمره بجاى آورد تا باز نگردد، دعاى روزه دار تا وقتى که افطار کند.


پیامبر اکرم (ص)می‏فرماید: روزه بگیرید تا سالم بمانید.


روزه اراده انسان را تقویت می کند. کسی که یک ماه نان، آب و شهوت خود را کنترل کرد، می تواند نسبت به مال و ناموس دیگران نیز خود را کنترل کند.


روزه باعث تقویت عاطفه است کسی که یک ماه مزه گرسنگی را چشید درد آشنا می شود و رنج گرسنگان را احساس و درک می کند.


امام باقر (ع) فرمودند: خداوند ملائکه ای دارد که موکل به روزه داران هستند و برای آنان در هر روز ماه رمضان تا آخر ماه رمضان طلب آمرزش می کنند و هر شب، وقت افطار روزه داران را ندا می کنند که ای بندگان خدا بشارت باد شما را که گرسنگی کمی تحمل کردید و سیری بسیار در پیش دارید و چون شب آخر ماه رمضان فرا رسد، روزه داران را ندا می کنند که ای بندگان بشارت باد شما را که خداوند گناهان شما را آمرزید و توبه شما را قبول کرد: ببینید در آینده چگونه عمل خواهید کرد.


امام صادق (ع) نیز فرمودند: هر کس که در روز بسیار گرم براى خدا روزه بگیرد و تشنه شود خداوند هزار فرشته را مى‏گمارد تا دست ‏به چهره او بکشند و او را بشارت دهند تا هنگامى که افطار کند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد