رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

راههای افزایش روزی و کاهش غم و اندوه در زندگی با خواندن سوره های قرآن ...

رسول خدا (ص) به اصحاب و یارانشان سفارش می کردند تا در نمازهای مختلف سوره شمس را قرائت کنند.

 از پیامبر اکرم (ص) درباره فضیلت و خواص این سوره مبارکه روایت است: کسی که کم توفیق باشد اگر بر خواندن این سوره مبارکه مداومت کند در تمام حالات توفیق رفیق او خواهد بود و نزد مردم منزلت و رفعت داشته و منفعت های بسیار نصیب او می شود.


امام صادق (ع) نیز در خواص این سوره مبارکه می فرمایند: کسی که کم روزی و همواره در کارها زیانکار و اندوهبار باشد بر خواندن این سوره مبارکه مداومت نماید تا برایش به یاری حق گشایش حاصل گردد.


همچنین ایشان می فرمایند: جهت سلامتی دنیا و آخرت در وقت طلوع آفتاب این سوره مبارکه را سه مرتبه تلاوت کنند.


امام جعفر صادق (ع) فرموده اند: هر کس سوره شمس را قرائت کند در روز قیامت تمامی اعضای بدن او و اشیای کنار او به سود او گواهی می دهند و خداوند می فرماید: شهادت شما را در مورد بنده ام می پذیرم و به او پاداش می دهم او را تا بهشت همراهی کنید تا هر آنچه که دوست دارد برگزیند نعمت های بهشتی بر او گوارا باشد.


رسول خدا (ص) در فضیلت این سوره فرموده اند: هر کس سوره شمس را قرائت نماید مانند آن است که به اندازه آنچه خورشید و ماه بر آن تابیده است صدقه داده است.


امام صادق علیه السلام نیز در خواص این سوره فرموده اند: برای کسی که کم روزی و کم توفیق است و زیاد در کارش خسارت و زیان می بیند و در کارش حسرت و افسوس زیاد دارد پسندیده است که بر قرائت سوره شمس مداومت ورزد زیرا موجب افزایش روزی و توفیق او می شود و هر کس این سوره را بنویسد و با آب شسته آن را بنوشد اگر دچار اضطراب است، آرامش می یابد.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد