رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

مسجدی ها بخوانند ...

مسجد، مهمترین پایگاه شعائر دینی و اصلی ترین پایگاه تداوم ارزش های اسلامی در جامعه است و از این رو، نقش فوق العاده موثری در تحکیم اساس نظام اسلامی دارد.

 پیامبر اکرم (ص) فرمودند: خداوند تبارک و تعالی فرمودند: "آگاه باشید که خانه های من در زمین، مساجدند که به سان درخشش ستارگان برای اهل زمین بر آسمانیان نورافشانی می کنند .


پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: هر کس قرآن را دوست دارد، مسجدها را نیز دوست بدارد، زیرا مساجد، آستان های خدا و بناهای او هستند. برافراشتنشان را رخصت داده و مبارکشان گردانده است. مسجدها، خود و اهلشان با برکت اند خود و اهلشان آراسته اند و نیز آنها و اهلشان در امان اند. مسجدیان در پی نماز خویش اند و خداوند در پی برآوردن نیازشان. آنان، در مسجدهایشان و خداوند پشتیبانشان است .


امام صادق (ع) فرمودند: همانا خدا از مکان های زمین، شش مورد را برگزید: بیت الله الحرام، حرم، آرامگاه های پیامبران، آرامگاه های جانشینان، قتلگاه شهیدان و مسجدهایی که در آنها از نام خدا یاد می شود.


پیامبر خدا (ص) فرمودند: آمد و شد به مساجد مایه رحمت است و پرهیز از آن موجب نفاق است.


پیامبر خدا (ص) فرمودند: هر گاه خداوند باشکوه، مردم دیاری را غرق در نافرمانی ببیند، در حالی که در آن دیار، سه مومن نیز حضور دارد او که باشکوه است و نام هایش مقدس آنان را چنین ندا می دهد: ای نافرمانان از من! اگر نبودند در میان شما ایمان آورندگانی که به یاد جلالت و شکوه من با یکدیگر دوستی می ورزند، آنان که با نمازشان زمین و مساجد مرا آباد می کنند و در سحرگاهان به خاطر ترس از من، آمرزش می طلبند بی تردید عذابم را بی آنکه پروا کنم بر شما فرو می فرستادم.


پیامبر خدا (ص) فرمودند: هر که پیوسته به مساجد، آمد و شد کند به یکی از هشت چیز دست خواهد یافت: برادری که در راه خدای از او بهره برد دانشی لطیف و نغز، یا سخنی که او را به هدایت رهنمون شود یا از هلاکت برهاند یا رحمتی که چشم به راهش باشد یا آنکه گناهی را از روی شرم یا ترس از خدا بگوید.


امام علی (ع) می فرمایند: هر گاه خداوند بخواهد که زمینیان را عذاب کند، می فرماید: اگر نبودند کسانی که به پاس بزرگی و عظت من، یکدیگر را دوست می دارند و مسجدهایم را آباد می کنند و سحرگاهان آمرزش می طلبند، بی تردید عذابم را فرو می فرستادم .


امام صادق (ع) می فرمایند: ای فضل! از هر قبیله ای جز برگزیده آن و از هر خاندانی جز اصیل آن، رهسپار مسجد نمی شود. ای فضل! مسجدرو، دست کم یکی از این سه چیز نصیبش می شود: یا دعایی می کند که خداوند با آن او را به بهشت می برد، یا دعایی که به سبب آن، خداوند بلای دنیا را از او دور می سازد و یا برادری که در راه خدا بهره اش می گردد .


امام صادق (ع) به یونس بن یعقوب فرمودند: ملعون است، ملعون کسی که مسجد را حرمت ننهد! ای یونس! آیا می دانیچرا خداوند حق مسجدها را بزرگ قرار داده و این آیه را فرو فرستاده است که "مسجد از آن خدایند. پس کسی را با خدا نخوانید"؟ (زیرا) یهودیان و مسیحیان، هر گاه وارد عبادتگاه های خود می شدند، به خدای متعال شرک می ورزیدند. از این رو، خدای سبحان به پیامبرش فرمان داد تا در مساجد، خدا را یگانه بشمارد و او را پرستش کند.


موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد