رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه نزد خدا محبوب شویم ...

 پیامبر اکرم (ص) فرمودند: محبوب ترین سرگرمی نزد خدا اسب دوانی و تیراندازی است. نیز می فرمایند: تیراندازی و سوارکاری کنید که تیراندازی نزد من محبوب تر است. رسول خدا (ص) می فرمایند: خردمند اوقات روزانه اش را به چهار بخش تقسیم می کند:... بخشی از آن را برای بهره جویی از حلال قرار می دهد و این بخش قسمت های دیگر را تقویت می کند و مایه آرامش و آسایش قلب می شود.


امام صادق (ع) می فرمایند: در حکمت داوود آمده که برای مسلمان خردمند سزاوار است که جز میان سه کار نگردد: ترمیم زندگی، توشه یابی برای آخرت و لذتی در غیر حرام.


امام کاظم (ع) می فرمایند: بکوشید شبانه روز خود را در چهار بخش تنظیم کنید: بخشی برای مناجات با خدا، بخشی برای تامین هزینه زندگی، بخشی برای همنشینی با برادران و دوستان مورد اعتمادی که با صفای باطن در عیب زدایی شما سهم دارند و بخشی نیز برای لذتجویی از حلال.


پیامبر اکرم (ص) فرمودند: محبوب ترین سرگرمی نزد خدا اسب دوانی و تیراندازی است. نیز می فرمایند: تیراندازی و سوارکاری کنید که تیراندازی نزد من محبوب تر است.


امیرالمومنین (ع) می فرمایند: اوقات سرور و شادمانی فرصت مناسبی برای طراوات روح و جان است و نیز می فرمایند: سرور و شادمانی مایه انبساط روان و افزایش طراوت است.


رسول خدا (ص) می فرمایند: بهترین سرگرمی مرد مومن شنا و بهترین سرگرمی زن ریسندگی است .


از امیرمومنان (ع) نقل شده است: مهره بازی، تیله بازی، جویدن سقز، پوشیدن لباسی که آدمی را انگشت نما می گند و گشودن دکمه های لباس خصلت هایی از قوم لوط است.


امام رضا (ع) می فرمایند: خدا بندگانش را از همه قمارها (بازی های دارای برد و باخت) نهی و به اجتناب از آنها امر فرمودند و آنها را رجس و پلیدی نامیدند و فرمودند: پلیدی های هستند که گرایش به آنها برخاسته از وسوسه های شیطان است. پس از آنها بپرهیزید .


موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد