رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

با این افراد مشورت نکنیم ...

طلحه و زبیر به حضرت علی (ع) گفتند: ما به شرطی با تو هستیم که در هر کار با ما مشورت کنی، زیرا حساب ما از دیگران جدا است .


حضرت (ع) فرمودند:من در کتاب خدا و سنت سول او (ص) نگاه می کنم هر چه بود پیروی می کنم و نیازی به رای و مشورت شما و دیگران ندارم ولی هر گاه امری بود که در کتاب و سنت برهانی بر آن نداشتم و نیاز به مشورت بود با شما مشورت خواهم کرد.

پیامبر (ص) در این‌باره می‌فرمایند:هرگاه زمامدارانتان خودسر، توانگرانتان بخیل و امورتان بر مشورت برگزار نشد، زیر زمین برای شما بهتر از روی زمین خواهد بود .


امام رضا (ع) فرمودند: هیچ خردی با خرد آن امام کاظم (ع) برابری نمی کرد با این حال گاه با یکی از غلامان سیاه خود مشورت می کردند به ایشان عرض شد: با چنین کسی مشورت می کنید؟ فرمودند: چه بسا که خدا تبارک و تعالی (نظر درست را) بر زبان او جاری کند.


رسول خدا (ص) فرمودند: مشورت کردن با خردمند خیرخواه، مایه هدایت و میمنت است و توفیقی است از جانب خداوند، پس هر گاه خیرخواه خردمند تو را راهنمایی کرد، مبادا مخالفت کنی که موجب نابودی می شود.


امام صادق (ع) فرمودند: هر گاه اراده کاری کردی، پیش از مشورت با پروردگارت با هیچ کس مشورت مکن. راوی می گوید: عرض کردم: چگونه با پروردگارم مشورت کنم؟ فرمودند: صد مرتبه می گویی: از خدا خیر (و راه درست) را می طلبم سپس با مردم مشورت می کنی در این صورت خداوند خیر و صلاح تو را بر زبان هر که دوست داشته باشد، جاری می سازد.


همچنین ایشان می فرمایند: با احمق مشورت مکن و از دروغگو کمک مگیر و به دوستی آدم دل مرده تکیه مکن، زیرا دروغگو دور را نزدیک و نزدیک را دور در نظرت جلوه می دهد و احمق خودش را برای تو خسته می کند اما به آنچه می خواهی نمی رساندت و آدم دل مرده در زمانی که کاملا به او اعتماد داری، تنهایت می گذارد و در اوج ارتباطت با او، از تو می برد. 


موفق باشید ...

نظرات 1 + ارسال نظر
انقلابی جمعه 2 خرداد‌ماه سال 1393 ساعت 12:47 ب.ظ http://arman-iran.persianblog.ir/

شهید آوینی:
تسخیر قلوب مردم حق طلب جهان و صدور انقلاب با پیشرفتهای تکنولوژی میسرنیست، با تبعیت از این فرمان قرآنی میسر است که فاستقم کما امرت و من تاب معک.

شادی ارواح طیبه شهدا صلوات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد