رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه سلامت زندگی کنیم ...

بنابر روایات ائمه معصوم (ع) نیز حفظ نفس و مراقبت از بدن اهمیت ویژه ای دارد و از اعضای بدن به امانت های الهی تعبیر شده است که خدای متعال رعایت آنها را از ویژگی های برجسته مومنان برمی شمارد: وکسانى که امانتها و پیمان خود را مراعات می ‏کنند.
پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: ای علی! هر کس شراب را برای غیر خدا ترک کند، خدا او را از شراب بهشتی سیراب سازد. علی (ع) پرسیدند: برای غیرخدا؟ حضرت (ص) فرمودند: آری به خدا سوگند! هر کس آن را برای حفظ جانش ترک کند خدا او را بدین سبب سپاس می گذارد. 

در روایت است که رسول خدا (ص) به ابوذر فرمودند: ای ابوذر! سلامتی پیش از بیماری را دریاب و از آن برای زمان بیماری بهره بگیر. 

امیرمومنان (ع) نیز می فرمایند: ارزش دو چیز را نشناسد مگر کسی که آنها را از دست داده باشد: جوانی و عافیت.

امام صادق (ع) نیز فرمودند: سلامتی نعمتی پنهان است هر گاه باشد، فراموش شود و هر گاه از دست رود به یاد آید. 

امیرمومنان (ع) به امام حسن (ع) می فرمایند: می خواهی چهار خصلت به تو بیاموزم تا از درمان بی نیاز گردی؟ عرض کردند: آری. فرمودند: بر سر سفره منشین مگر انگاه که گرسنه ای و از کنار سفره برنخیز مگر وقتی که هنوز اشتها داری و جویدن غذا را به نیکی انجام ده و پیش از خوابیدن به دستشویی برو، هر گاه اینها را رعایت کردی از درمان بی نیاز می شوی.

رسول خدا (ص) می فرمایند: معده، حوض بدن است و رگ ها به آن پیوسته اند، پس هر گاه معده سالم باشد رگ ها سلامتی صادر می کنند و هر گاه معده بیمار باشد رگ ها بیماری صادر می کنند و باز می فرمایند: معده خانه هر دردی و پرهیز پایه هر درمانی است پس چیزی بخور که با تو سازگار باشد. 

امام رضا (ع) نیز می فرمایند: اگر مردم کم غذا بخوردند بدن هایشان اعتدال و استواری یابد.

امام صادق (ع) می فرمایند: کسی که شبانه کار کند و با نخوابیدن به چشمش استراحت ندهد و موجب اضرار به آن شود، آن کارش حرام است.

موفق باشید ...
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد