رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

به یاد قیامت باشیم که واقعه ای است انکار نشدنی ...

ابن بابویه از حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام روایت کرده که فرمود: در زمان ابوبکر و عمر زلزله شدیدى در مدینه رخ داد به طورى که عموم مردم ترسیدند و نزد ابوبکر و عمر رفتند.

مردم مشاهده کردند آن دو نفر از شدت ترس به شتاب به حضور امیرالمؤ منین (علیه السلام ) مى روند مردم هم به تبعیت آنها حضور آن حضرت رسیدند.


امیرالمؤ منین (علیه السلام ) از منزل خارج شدند ابوبکر و عمر و عموم مردم در عقب آن حضرت رفتند. آن حضرت بر روى زمین نشست . 


مردم هم اطراف او نشستند دیوارهاى مدینه مانند گهواره حرکت مى کرد: اهل مدینه از شدت ترس صداهاى خود را بلند کرده و فریاد مى زدند یا على (علیه السلام ) به فریاد ما برس . 


هرگز چنین لرزه اى ندیده ایم لبهاى آن حضرت به حرکت آمد و با دست به زمین زد و فرمود: اى زمین آرام و قرار بگیر. زمین به اذن خدا ساکت شد و قرار گرفت .


 مردم از اطاعت زمین از امیرالمؤ منین (علیه السلام ) تعجب کردند آنگاه حضرت فرمود: شما تعجب کردید که زمین اطاعت امر من نمود وقتى به او گفتم قرار بگیر. 


عرض کردند: بلى یا امیرالمؤ منین (علیه السلام ) فرمود: من همان کسى هستم که خداوند در قرآن مى فرماید: بیان کن براى من حوادث و اخبارى را که بر روى تو انجام شده و به من بگو عملهایى را که مردم در روى تو بجا آورده اند، پس از آن حضرت فرمود: اگر این همان زمین لرزه هایى بود که خداوند در سوره زلزله مى فرماید: زمین به من اخبار خود را مى داد ولى این زلزله آن زلزله نیست .


موفق باشید ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد