رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه کسب و کار خود را رونق دهیم ...

کسی که آیات 29 و 30 سوره مبارکه را بر چهار پارچه نو و پاک که از پنبه باشد بنویسد و در میان اجناس تجارتی خود بگذارد کسب و کار او به یاری خدا رونق می گیرد.


توجه داشته باشیم در صورتی موثر است که خود هم فرد با ایمان و خوبی باشیم و به دستورات اسلام عمل کنیم .

 پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیثی می فرمایند: هر کس سوره فاطر را بخواند در روز قیامت سه در از درهای بهشت او را به سوی خود دعوت کنند که از هر کدام می خواهی وارد شو.


از حضرت امام صادق (ع) روایت است که کسی دو سوره حمدلتین (که هر دو با حمد شروع می شوند) سباء و فاطر را در شب بخواند تمام آن شب را در حفظ و حراست الهی خواهد بود و اگر آن دو را در روز تلاوت کند هیچ ناملایمی و ناگواری در آن روز به وی نخواهد رسید و نیز آنچنان از خیر دنیا و آخرت برخوردار می شود که به دل و اندیشه اش خطور نکرده باشد.


همچنین، امام رضا (ع) در خواص آن می فرمایند: هر کس آیه 41 سوره مبارکه فاطر را پیش از خواب بخواند از فرود آمدن سقف خانه و زلزله در امان خواهد بود .


همچنین، کسی که آیات 29 و 30 سوره مبارکه را بر چهار پارچه نو و پاک که از پنبه باشد بنویسد و در میان اجناس تجارتی خود بگذارد کسب و کار او به یاری خدا رونق می گیرد:


در تفسیر البرهان به نقل از رسول گرامی اسلام (ص) آمده است هر کس سوره فاطر را بنویسد و در ظرف در بسته چوبی قرار دهد و آن را دردامن کسی که متوجه نیست بیفکند آن شخص نمی تواند از جای خود برخیزد تا آنگاه که آن ظرف را از دامن او بردارند.


از امام صادق (ع) نیز روایتی آمده: هر کس سوره فاطر را بنویسد و در ظرف یا پوششی نهاده و با شخصی همراه کند، آن شخص نمی تواند از آن مکان خارج شود تا وقتی که ان نوشته را از او بردارند و اگر آن را در دامن شخصی بدون التفات او بیفکنند تا وقتی آن نوشته بر دامن اوست نمی تواند از جای خود برخیزد.


معاویه بن وهب می گوید: نزد مولایم امام صادق (ع) بودم مردی از اهل مرو خدمت ایشان بود که پسرش به بیماری صرع مبتلا بود و آن مرد از این گرفتاری شکایت کرد. امام صادق (ع) فرمودند: او را به نزد من بیاور و بعد با دستان مبارکشان سر کودک مبتلا به صرع را مسح کرد و آیه 41 سوره فاطر را قرائت کردند.


موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد