رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه با پیامبر در بهشت هم صحبت شویم ...

کسی که سوره مبارکه کوثر را در نمازهای واجب و مستحب خود بخواند خداوند در روز قیامت او را از آب کوثر سیراب خواهد کرد و در زیر درخت طوبی در بهشت همدم و هم صحبت پیامبر (ص) خواهد بود. 

 سوره مبارکه کوثر در مکه نازل شده و دارای 3 آیه است. کلمه کوثر به معنی خیر فراوان است.


روزی پیامبر (ص) را دیدند که در حال تبسم بود، پرسیدند: ای رسول خدا! چه چیزی موجب خنده شما شده است؟ فرمودند: سوره ای بر من نازل شده است و بعد سوره کوثر را قرائت نمودند و گفتند: آیا می دانید کوثر چیست؟ گفتند خدا و رسولش آگاهترند.


 پیامبر (ص) فرمودند: کوثر نهری در بهشت است که خداوند با آن مرا به خیر کثیری وعده داده است و آن حوض من است که امتم در کنار آن بر من وارد می شوند.


ازحضرت رسول اکرم (ص) روایت است هر کس این سوره را بخواند خدای متعال او را از نهر کوثر و تمامی نهراهای بهشتی سیراب خواهد کرد و به تعداد هر قربانی که بندگان در روز عید قربانی می کنند پاداش به او عطا می فرماید.


حضرت امام صادق (ع) در روایتی می فرمایند: کسی که سوره مبارکه کوثر را در نمازهای واجب و مستحب خود بخواند خداوند در روز قیامت او را از آب کوثر سیراب خواهد کرد و در زیر درخت طوبی در بهشت همدم و هم صحبت پیامبر (ص) خواهد بود.


روایت است کسی که در شب جمعه صد مرتبه سوره مبارکه کوثر را تلاوت کند به شرطی که طعام حلال خورده باشد به یاری حق تعالی پیامبر اکرم (ص) را در خواب خواهد دید. و بنابر قولی دیگر هزار مرتبه آن را بخواند و باید که با طهارت بخوابد.


چنانچه کسی آن را بنویسد و همراه خود داشته باشد از دشمنان ایمن و بر ایشان غالب می شود و تا زمانی که این سوره مبارکه همراه او است به یاری خدا هیچ زیانی متوجه وی نخواهد شد و نیز کسی که جهت غنی و توانگری روز چهارشنبه دو رکعت نماز بخواند و بعد از نماز 40 مرتبه سوره کوثر را قرائت کند، به یاری حق به مراد می رسد.


آمده است که در روزهای دوشنبه و چهارشنبه سوره مبارکه را 40 مرتبه بخواند.



موفق باشید ... 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد