رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

نکاتی درباره ی صله ی رحم ...

رسول گرامی اسلام (ص) فرمودند: ای صاحبان خویشاوندی! با همدیگر دیدار کنید ولی همسایه نشوید و به همدیگر هدیه دهید زیرا زیارت و دیدار دوستی را محکم می کند و همسایگی ممکن است موجب گسستگی پیوند شود و هدیه، خوی آدمی را نرم می کند.

 امام صادق (ع) در احادیثی چنین فرمودند: صله رحم کنید، هر چند با سلام کردن باشد، با خویشانت پیوند برقرار کن هر چند با دادن جرعه ای آب، با عشیره خود صله رحم کنید و در تشییع جنازه آنان حاضر شوید، از بیمارانشان عیادت و حقوق آنان را رعایت کنید، برترین پیوند خویشاوندی این است که از آزارشان خودداری شود.


امام صادق (ع) فرمودند: مردی نزد رسول خدا (ص) آمد و عرض کرد: ای رسول خدا (ص)! خویشاوندانی دارم که جز ستم، قطع رحم و دشنام من، کاری نمی کنند، آیا آنان را رها کنم؟ فرمودند: در این صورت خدا همه شما را ترک خواهد کرد. پرسید: پس چه کنم؟ فرمودند: با کسی که پیوند خود را با تو گسسته پیوند برقرار کن و به آن که تو را محروم ساخته عطا کن و از آن که بر تو ستم کرده درگذر. هر گاه چنین کردی خدا در برابر آنان پشتیبان تو است.


جهم بن حمید از امام صادق (ع) پرسید: خویشاوندانی که مخالف عقیده دینی من هستند آیا حقی بر عهده ام دارند؟ حضرت (ع) فرمودند: آری حق خویشاوندی دارند که هیچ چیزی آن را قطع نمی کند و اگر با تو هم عقیده باشند دو حق دارند: حق رحم و حق اسلام ...


موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد