رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

سلاح قدرتمند یک مسلمان ...

امام رضا (ع) جمله ای را بارها به یارانشان می فرمودند: بر شما باد سلاح پیامبران.
یک بار کسی پرسید سلاح پیامبران چیست؟ حضرت فرمودند: دعا.

 هر گاه حضرت رضا (ع) می خواستند دعایی کنند، بر صلوان بر محمد و آل محمد (ص) شروع می کردند. ایشان در نماز و غیر آن بسیار صلوات می فرستادند و می فرمودند: هر کس نمی تواند کاری کند که به سبب آن گناهانش زدوده شود بر محمد (ص) و خاندان او بسیار دورد فرستد؛ زیرا ریشه گناهان را از بین می برد.



امام رضا (ع) در قنوت نماز می فرمودند:خداوندا! بیامرز و رحم کن و هر آنچه از ناپسند از ما دیده ای، بگذر؛ زیرا تو خود عزیزتر و شکوهمندتر و محترم تری.


راوی گوید: می خواستم از منزل امام (ع) بیرون بیایم. جلو رفتم تا از حضرت (ع) خداحافظی کنم. به امام (ع) گفتم مرا از دعای خیرتان فراموش نکنید.


ایشان فرمودند: آیا گمان می کنی تو را فراموش می کنم؟


سوال امام (ع) فکرم را مشغول کرد، با خودم گفتم، امام (ع) حتما برای شیعیانش دعا می کند. من هم از شیعیان امامم! پس مرا هم دعا می کند... صدایم را صاف کردم و پاسخ دادم: نه شما مرا فراموش نمی کنید!


ایشان فرمودند: از کجا این را دانستی؟


من شیعه شما شما هستم. یقینا شمابرای شیعیان دعا می کنید.


امام (ع) برداشت من را تایید کردند. فهمیدم که امام (ع) ما شیعیان را از دعای خیرش فراموش نمی کند. وقتی می خواستم خداحافظی کنم، امام (ع) فرمودند: هر وقت می خواستی بدانی که نزد من چه جایگاهی داری، نگاه کن ببین من نزد تو چه جایگاهی دارم.


هر وقت امام (ع) می خواستند برای کسی دعا کنند، نخست رو به قبله می کردند، سپس آهسته اذکاری را می گفتند و آنگاه با صدایی که شنیده می شد برای آن فرد دعا می کردند.


یک بار از امام رضا (ع) خواستم در حق برادرم که از اعتقادات شیعی دست برداشته و منکر امامت امام (ع) بود، دعا کنند. امام (ع) پس از انکه رو به قبله کردند و ذکری را گفتند، سپس دست راست خود را بلند کردند و اینگونه خدا را خواندند: بار خدایا! گوش و چشم و سرتاسر دل او را در اختیار بگیر و به حق باز گردانش.چندی بعد برادرم یزیدبن اسحاق دوباره به حق بازگشت و از علاقمندان امام (ع) شد.


موفق باشید ...


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد