رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

عاقبت بد دوزخیان ... ویژه بدهکاران و کسانی که قرض خود را ادا نمی کنند ...

حضرت محمد (ص) درباره ی بدهکارانی که به پس دادن قرض خود نمی اندیشند، می فرمایند: چهار گروه هستند که دوزخیان از بوی بدشان همواره در آزارند و آب گرم می آشامند و فریادشان به گفتن واویلا بلند است که یکی از آن چهار گروه کسی است که مرده است و حق الناس (وام و قرض) از مردم بر عهده اش بوده و آن را پرداخت نکرده است .


همچنین این بزرگوار فرموده اند:هیچ دردی به درد و عذاب چشم نمی رسد، و هیچ غصه ای به غصه ی بدهکاری نمی رسد، و در پی آن پیامبر (ص) بدهکاری را ریسمان و طناب خداوند متعال در زمین معرفی نمودند که اگر خداوند بخواهد بنده ای را ذلیل نماید، آن را به گردن او می اندازد. 


 امام باقر (ع) فرموده اند:نخستین قطره ی خونی که از شهید ریخته می شود، کفاره گناهانش می گردد، مگر بدهی او که، کفاره اش ادای آن است .


از ائمه اطهار (ع) نقل شده است که فرموده اند: روز قیامت بدهکار در حال وحشت از غم و غصه شکایت می کند. پس او را می آورند و اگر اعمال نیکو داشته باشد، آن ها را برای طلبکارش منظور می کنند و اگر اعمال نیک نداشته باشد، گناهان و زشتکاری های طلبکار را برای فرد بدهکار حساب می کنند.


پس اگر بدهی دارید به فکر پرداخت کردنش باشید که مرگ خبر نمی کنه و اگر بیاد راه بازگشتی ندارین ، برای یک لحظه تصور کنین ... 



موفق باشید ... 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد