رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چه کسی از بوی بهشت محروم است ...

در روایت آمده رسول خدا (ص) سه بار فرمودند: خوار و ذلیل شد، عرضه داشتند: یا رسول اللّه! منظورتان کیست؟ فرمودند: کسى که پدر و مادر پیر و سالخورده‏اى دارد و با ترک احسان و خدمت به آنان وارد بهشت نشد.


امام هادی (ع) نیز فرمودند: عقوق والدین موجب کاهش و مرگ افراد خاندان و ذلت و خواری دنیا می شود و به فرموده امام صادق (ع) از جمله پیامدهای دنیوی آزار والدین مانع شدن از اجابت دعا و هوا فضای معنوی را تاریک می کند. 


پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند:بترسید از اینکه عاق پدر و مادر قرار گیرید زیرا بوی بهشت از هزار سال راه به مشام می رسد ولی به مشام عاق والدین نخواهد رسید .


رسول خدا (ص) فرمودند: رضایت پروردگار در رضایت پدر و خشم پروردگار در خشم پدر است.


امام سجاد (ع) فرمودند: حق مادرت این است که بدانی او تو را به گونه ای حمل کرد که هیچ کس دیگری را چنین حمل نمی کند و تو را از ثمره قب ود چیزی عطا کرد که هیچ کسی به دیگری نمی دهد و تو را با همه اعضای بدن خود حفظ کرد و باکی نداشت که خود گرسنه باشد و به تو غذا دهد، یا تشنه باشد و تو را سیراب کند یا خودش عریان باشد و تو را بپوشاند یا خود در آفتاب باشد و تو را در سایه قرار دهد و برای تو از خوابش بگذرد و تو را از سرما و گرما حفظ کرد تا برای او باشی. بدان که توان شکر او را نداری جز به یاری خدا و توفیق او. 


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد