رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

هنگا دعا چه می گذرد ...

از حضرت علی (ع) درباره جماعت و تفرقه پرسیدند. فرمودند: به خدا سوگند مراد از اجتماع، پیوستگی و اجتماع پیروان حق است اگرچه اندک باشند و مراد از تفرقه، اجتماع اهل باطل است، گرچه پرشمار باشند...
امام صادق(ع) فرمودند: بر برادران مومن خود بیافزایید، زیرا هر مومنی یک دعای مستجاب دارد و فرمودند: برادران مومن خویش را افزایش دهید زیر برای هر مومنی شفاعتی است و فرمودند: برادری مومنان را افزایش دهید چراکه نزد خدا برای ایشان حقی است که در روز قیامت با آن پاداش آنان را می دهد.


رسول خدا(ص) فرمودند: یکی از برادران ایمانی بر مشکلات یارانش صبر پیشه کند و از آنها جدا نگردد و گرسنگی و اندوهشان را تحمل کند برای او پاداشی همانند پاداش هفتاد نفر از کسانی خواهد بود که در جنگ تبوک با من بودند.


امام باقر(ع) فرمودند: گرد هم آیید و با هم گفتگو کنید که فرشتگان شما را احاطه می کنند، خدا رحمت کند هر کسی را که امر ما را زنده می کند .


امام صادق (ع) فرمودند: اجتماعی از سه نفر از مومنان یا بیشتر شکل نگرفته مگر اینکه فرشتگانی همانندشان حضور می یابند که اگر آن جمع دعای خیری کنند، آمین می گویند و اگر آنان از شری به خدا پناه برند از خدا می خواهند که این بدی را از آنها دور کند و اگر آن گروه، حاجتی بخواهند نزد خدا شفاعت می کنند تا حاجت آنان را بر آورد.


موفق باشید ...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد