رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

شیطان را از وجود خود بیرون کنیم ...

 قرآن کریم در آیه 11 سوره انفال می فرماید:به یاد آر آن گاه را که خدا چنان ایمنیتان داده بود که خوابى سبک شما را فروگرفت و از آسمان برایتان بارانى بارید تا شست و شویتان دهد و وسوسه شیطان را از شما دور کند و دلهاتان را قوى گرداند و قدمهاتان را استوار سازد. 

کفار قبل از مسلمین به لب چاه رسیدند و مسلمین وقتى پیاده شدند که کفار آب را گرفته بودند و بناچار در زمین خشک و ریگزار پیاده شدند. 


بعد از مدتى که مسلمانان محدث و جنب شده، و همه دچار تشنگى گشتند شیطان در دلهایشان وسوسه کرد و گفت دشمنان شما آب را گرفتند و اینک شما با جنابت و نجاست نماز مى‏خوانید و پاهایتان در ریگ‏ها فرو مى‏رود، لذا خداى تعالى باران را برایشان بارانید و با آن هم غسل جنابت کرده و خود را از حدث تطهیر نمودند، و نیز اردوگاه آنان که ریگزار بود سفت و محکم و اردوگاه کفار گل و لغزنده گشت.


 لشکر قریش با ساز و برگ جنگى فراوان و آذوقه‏ى کافى و حتّى زنان خواننده براى تقویت روحیّه‏ى جنگ‏جویان، وارد منطقه‏ى بدر شدند و ابتدا چاه‏هاى آب را در اختیار گرفتند؛ ولى مسلمانان دچار تزلزل بودند.


 پیامبر که مى‏دید یارانش ممکن است شب را به آرامى نخوابند و فردا با جسم و روحى خسته در برابر دشمن قرار گیرند، بشارت داد که فرشتگان الهى به یارى آنان خواهند آمد و آنها را دلدارى داد به طورى که شب را به آرامى خوابیدند.


 از طرف دیگر علاوه بر کمبود آب براى تطهیر و رفع تشنگى، مشکل اساسى منطقه‏ى بدر، وجود شن‏هاى نرم و روان بود که پا در آن فرو مى‏رفت، در آن شب باران بارید و مسلمانان دلگرم شدند و زمین زیر پایشان سفت شد.


با اراده و امداد الهى، در برابر دشمن مسلّح و انبوه هم مى‏توان آرامش داشت .


پاکى ظاهرى و پاکى باطنى هر یک به تنهایى ارزش است، امّا ارزشمندتر وجود هردو با هم مى‏باشد.


انتظار خداوند از مجاهد مسلمان، پاکى و داشتن روحیّه‏اى بالا و مقاوم و ثابت‏قدم بودن است. 


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد