رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

اینان در قیامت این چنین هستند ...

 حضرت امام صادق (ع) نقل شده است که فرموده اند: کشاورزان گنج های مردم هستند، بذر پاکیزه ای را می کارند که خداوند متعال خلق کرده است. مقام آنان در روز قیامت از همگان بهتر و قُرب و منزلتشان از همه بیشتر است و در آن روز آن ها مبارک خوانده می شوند.

  

 رسول خدا (ص) فرموده اند: هر مسلمانی درختی بنشاند، یا کِشته ای بکارد و انسانی یا پرنده ای یا حیوانی از محصول وی بخورند، برای وی صدقه محسوب می گردد ، و همچنین در روایتی دیگر فرموده اند: هر که درختی بنشاند و در راه نگهداری و رسیدگی به آن صبر کند تا میوه دهد، در قبال هر میوه ای که از آن بخورد، یک صدقه نزد خداوند برایش منظور می گردد. 


درباره ی پاداش و ثواب اخروی کاشتن درختان از حضرت محمد (ص) نقل شده است که فرموده اند: هیچ کس نیست که درختی بنشاند، مگر این که خداوند به اندازه ی میوه ای که آن درخت می دهد، برایش اجر بنویسد ، و از همین رو حضرت امام صادق در باب عقوبت قطع کنندگان درختان میوه دار فرموده اند: درختان میوه را قطع نکنید، چرا که خداوند در پی آن بر شما عذاب سختی را فرو می ریزد. 


نابر روایات برجای مانده در کلامی گرانسنگ از امام صادق (ع) درباره ی جایگاه شغل کشاورزی در نزد خداوند متعال آمده است که ایشان فرموده اند: در میان کارها هیچ کاری نزد خداوند محبوب تر از کشاورزی نیست و خداوند هیچ پیامبری را مبعوث نگردانید، مگر آن که کشاورز بود، به جزء ادریس که خیاط بود.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد