رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

ارامش را چگونه تجربه کنیم ...

متاسفانه با رشد مادی گرایی و تجمل در زندگی روزمره و تلاش های کاذب برای رسیدن به آرزوهای دنیوی، آرامش که یکی از بزرگترین مواهب الهی و موجب افزایش دین افراد می باشد، رنگ باخته است، ولی جالب است بدانید که رسیدن به آرامش بسیار آسان می باشد، به نحوی که روایات ائمه اطهار (ع)، خود گواه این امر می باشند.  

در مورد رسیدن به آرامش با توجه به تقدیرات الهی از امام علی (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند:هر که اطمینان داشته باشد که آنچه خداوند برایش مقدر کرده است به او می رسد (به صلاحش است)، دلش آرامش می گیرد .


همچنین در روایتی دیگر می فرمایند: شیرین ترین زندگی را کسی دارد که به آنچه خداوند قسمت او نموده است، خرسند و در آرامش باشد.

 

درباره ی آرامش یافتن در کنار همسر قرآن کریم می فرماید: از جنس خودتان برایتان همسرانی آفریدیم تا در کنار آنان آرامش یابید (روم: آیه 21) که این امر خود بیانگر اهمیت این گونه از آرامش است و علاوه بر آن امیرالمومنین حضرت علی (ع) در این باره می فرمایند:زن سازگار یکی از دو عامل آسایش و آرامش است.


امیرالمؤمنین علی (ع) در این باره فرموده اند: هر که به اندازه ی کفاف (زندگی اش) بسنده کند، آسایش می یابد و در منزلگاه آسودگی فرود می آید. 


از این رو امام صادق (ع) به زیباترین نحو فرموده اند:آرزوی محال نکنید، عرض کردند: مگر چه کسی آرزوی محال می کند؟ حضرت فرمودند: شما؛ مگرنه این که آرزومند آسایش (رفاه) در دنیا هستید؟ عرض کردند: بلی هستیم. پس حضرت فرمودند: آسایش برای مومن در دنیا محال است (و آن در سرایی دیگر بدست می آید) .


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد