رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

استجابت سریع ...

 دعا یعنی ارتباط با خدا، آن وقتی هم که انسان در اوج قدرت و پیروزی است باز هم محتاج دعا است؛ باید با خدا حرف بزند و باید از خدا بخواهد.  در حدیثی آمده است: دعا مهظر بندگی در مقابل خداوند و برای تقویت روح عبودیت در انسان است و این روح عبودیت و احساس بندگی در مقابل خداوند، همان چیزی است که انبیای الهی از اول تا آخر، تربیت و تلاششان متوجه این نقطه بوده است که روح عبودیت را در انسان زنده کنند. 


اگرچه خداوند می فرماید: یا [کیست] آن کس که درمانده را چون وى را بخواند اجابت مى‏کند و گرفتارى را برطرف مى‏گرداند و شما را جانشینان این زمین قرار مى‏دهد آیا معبودى با خداست چه کم پند مى‏پذیرید .


اما در این میان هستند ادعیه ای که مستجاب نمی شوند. هر جا که دعای ما مستجاب نشود، دلیلی دارد، همچون زمانی که گمان می کردیم دعای ما طلب خیر نبوده و ما گمان می کردیم خیر است، نحوه درخواست جدی و همراه با درماندگی نبوده است؛ در دعا اخلاص نداشته ایم یعنی اگر به درگاه خداوند رو کرده ایم،به دیگران نیز چشم امید داشته ایم.


 امام سجاد (ع) می فرمایند: پروردگار عادت تو این نیست که مردم را به خواستن امر کنی اما آنچه که آنها از تو خواستند به آنها ندهی. یعنی هر سوال و خواسته ای از خدا یک پاسخ قطعی در مقابل دارد و این مسئله ای مهم است که بندگان مومن باید آن را خیلی قدر بدانند.


موفق باشید ... 



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد