رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

اثر روزه در ماه شعبان ...

ابن عباس می گوید: اصحاب رسول خدا(ص) نزد آن حضرت درباره فضایل ماه شعبان سخن می گفتند. آن حضرت فرمود: «شعبان» ماه شریفی است و آن ماه من است. 


 حمل کنندگان عرش آن را بزرگ می دارند و قدر آن را می شناسند و آن ماهی است که ارزاق مومنان زیاد می شود. آن ماه عمل است که در آن حسنه هفتاد برابر، بدی ها ریخته، گناهان آمرزیده و حسنه مقبول می شود


خدای بزرگ در این ماه به بندگان خود مباهات می کند، از عرش خود به روزه داران و عبادت کنندگان می نگرد و به خاطر آن ها به حمل کنندگان عرش خود مباهات می کند. در این جا حضرت علی بن ابیطالب(ع) به پا خاست و عرض کرد: پدر و مادرم فدای تو، ای رسول خدا(ص)! بخشی از برتری آن را بیان فرمایید تا رغبت ما به روزه و عبادت آن بیشتر شود و برای خدای بزرگ در آن ماه، شب زنده داری کنیم. 


آن حضرت فرمود: کسی که روز اول ماه شعبان را روزه بگیرد خداوند برای او هفتاد حسنه می نویسد که هر حسنه ای برابر با یک سال عبادت است و کسی که دو روز از شعبان را روزه بگیرد، گناه هلاک کننده او می ریزد، و کسی که سه روز از شعبان را روزه بگیرد هفتاد درجه از دُر و یاقوت در بهشت برای او بالا می رود و کسی که چهار روز از شعبان را روزه بگیرد روزی او گسترده خواهد شد و کسی که پنج روز از شعبان را روزه بگیرد، نزد خدا محبوب شود و کسی که شش روز را روزه بگیرد، خداوند هفتاد نوع بلا را از وی دور می کند. 


و کسی که هفت روز از شعبان را روزه بگیرد خداوند او را از وسوسه شیطان و لشکریانش حفظ کند و کسی که هشت روز را روزه بگیرد تا زمانی که از حوض های بهشتی ننوشد از دنیا خارج نخواهد شد.


و کسی که نه روز از شعبان را روزه بگیرد، سوال نکیر و منکر از او با مهربانی خواهد بود و کسی که ده روز از شعبان را روزه بگیرد، خداوند قبر او را به میزان هفتاد ذراع وسعت می دهد و کسی که یازده روز از شعبان را روزه بگیرد بر قبر او یازده مناره از نور می زنند. و کسی که از شعبان دوازده روز را روزه بگیرد، تا دمیدن در صور هر روز هفتاد هزار فرشته او را در قبرش زیارت می کنند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد