رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

اولین امام مسلمانان ...

در یکی از گفتارها از پیامبر اکرم (ص) به شش امتیاز حضرت علی علیه السلام اشاره شده که سه مورد آن بین پیامبر (ص)و امام علی(ع) مشترک است و سه امتیاز مختص امام علی(ع).

رسول اعظم (ص) می فرمایند:


خداوندسه امتیاز به من داده که علی (ع)در آن شریک است و سه امتیاز به علی (ع) داده که من در آنها شریک نیستم .


پرسیدند ای رسول خدا آن سه امتیاز که با تو شریک است کدامند؟


حضرت فرمودند :


پرچم حمد که علی (ع) علمدار آن است .


برای من حوض کوثر است که علی (ع)ساقی آن است .


اختیار بهشت و جهنم برای من است و علی (ع) تقسیم کننده آنها است.


اما سه امتیازی که در آن با علی (ع) شریک نیستم :


پدر زنی چون من دارد که من مثل او ندارم .


زنی چون فاطمه (س) دارد که من مثل او ندارم .


دو پسر چون حسن وحسین (ع) دارد که من مثل آن دو ندارم .


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد