رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

حق و باطل از زبان امام جعفر صادق (ع) ...

امام صادق علیه السلام فرمودند: از خدا بترس و هر جا که می خواهی و از هر جماعتی که هستی باش، زیرا تقوا از صفات نیکان و نزد همه محبوب است و در آن هر خیر و رشدی جمع است. تقوا، میزان هر علم و حکمت و اساس هر عبادت مقبول است. 

تقوا، آبی است که از سرچشمه خداشناسی می جوشد و هر علمی از علوم به آن نیازمند است.تقوا فراهم نشود مگر این که بدانی تحت فرمان و سلطنت او (خدا) هستی.


 فزونی تقوا از آن جا نشأت می گیرد که بپذیری خدای عزوجل بر اسرار بنده اش مطلع است.


پس این (تقوا) اصل هر حقی است و اما باطل، همان است که از خدای متعال جدایت می کند و ماهیت و بطلان آن بر کسی پوشیده نیست.


پس ، از باطل دوری کن و نهان و دل خویش را تنها به خداوند اختصاص ده. رسول خدا(ص) فرمودند: راست ترین سخن عرب همان سخن (لبید) شاعر است که گفت: الا کل شیء ما سوی ا... باطل و کل نعیم لامحالة زائل.


آگاه باشید که هر چیزی جز خداوند، باطل است و هر نعمتی عاقبت از بین خواهد رفت پس به دنبال و همراه آن چیزی باش که اهل صفا، پاکی و تقوا آن را پذیرفته اند. 


یعنی در اصول دین و حقایق یقین و رضا و تسلیم، خود را در اختلافات و نظریه های گوناگون مردم مینداز که تو را منحرف می کند، زیرا امت برگزیده همگی اجماع دارند که خدا یکی است و چیزی چون او نیست و او در حکمش عادل است و هر چه بخواهد انجام دهد و هر فرمانی که بخواهد می راند و نمی توان در چیزی که ساخته اوست پرسید: چرا؟ چون هر چه بوده و هر چه هست، به مشیت و اراده اوست، او بر هر چه قادر است و در وعده و وعیدش صادق، قرآن کلام و آفریده اوست و او پیش از کائنات بوده است.


بود و نبود عالم وجود، برایش یکی است، نه از آفریدن جهان سودی برد و نه از تباهی آن و نه کاستی در حکومتش پدید آید، سلطنتش عزیز است و بزرگ و تنزیه اش جلیل است و عظیم.


پس، هر کس چیزی گفت که با این اصل مخالف است، سخن وی را نپذیر و از آن گفتار بیزاری جوی، تا برکات خداوند را به زودی به چشم ببینی و در زمره رستگاران درآیی. 


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد