رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

امروز روز بزرگی است ، آن را به فراموشی نسپاریم ...

میلاد نبی اکرم بر تمامی مسلمانان سراسر جهان مبارک باد 

در کتاب عیون اخبار الرضا (ع) اباصلت هروی از حضرت رضا (ع) و آن حضرت از پدران بزرگوارش (ع) از امیرالمؤمنین (ع) نقل فرمودند که رسول خدا (ص) فرمود:

خداوند برتر از من کسی را نیافرید و گرامی تر از من نزد او کسی نیست.

امیرمؤمنان (ع) فرمود: عرض کردم: ای رسول خدا؛ شما برتر هستید یا جبرئیل؟ فرمود:

ای علی خداوند تبارک و تعالی پیامبران مرسل را بر فرشتگان مقرّب خود برتری داده است و مرا بر تمام پیغمبران و رسولان برتری داده است و بعد از من فضل و برتری برای تو و امامان بعد از تو است و همانا فرشتگان خدمتگذار ما و دوستان ما هستند.


ای علی؛ فرشتگانی که عرش با عظمت الهی را بر دوش گرفته اند و آن ها که اطراف عرشند و پروردگار را حمد و ستایش و تسبیح می کنند، برای آن ها که ایمان به ولایت ما اهل بیت آورده اند از خدا آمرزش می طلبند.


ای علی؛ اگر ما نبودیم خدا آدم و حوا، بهشت و دوزخ، آسمان و زمین را نمی آفرید.


چگونه ما از فرشتگان برتر نباشیم در حالی که نسبت به معرفت پروردگار و تسبیح و تهلیل و تقدیس از آن ها پیشی گرفتیم، زیرا اول چیزی که خداوند آفرید ارواح ما بود، ما را به توحید و ستایش خود گویا نمود، سپس فرشتگان را آفرید، آن ها وقتی ارواح ما را نور یگانه ای مشاهده کردند امر ما را بزرگ شمردند، ما تسبیح حق تعالی کردیم تا بدانند ما خلقی هستیم که آفریده شده ایم و او منزه از صفات ما است، به تسبیح ما فرشتگان تسبیح گفتند و او را از صفات ما پاک و منزه دانستند.


و وقتی عظمت شأن ما را مشاهده کردند حق تعالی را تهلیل کردیم تا فرشتگان بدانند خدایی جز خدای بی همتا نیست و ما بندگان او هستیم و خدایی نیست که همراه با او یا بعد از او عبادت ما واجب باشد، پس فرشتگان «لا اله الا الله» گفتند و هنگامی که بزرگی محل و موقعیت ما را مشاهده کردند تکبیر گفتیم تا فرشتگان بدانند خداوند بزرگتر از آن است که کسی جز به سبب او به شأن و مقام بزرگی برسد.


و زمانی که عزت و قوت ما را مشاهده کردند ،گفتیم: «لاحول و لاقوه الا بالله» تا اینکه فرشتگان بدانند هیچ نیرو و قدرتی جز بسبب خداوند نیست. و وقتی نعمتی را که خدا به ما داده و وجوب اطاعت ما را مشاهده کردند، گفتیم: «الحمدلله» تا فرشتگان بدانند خداوند بخاطر نعمت ها سزاوار حمد و ستایش است، آن ها هم گفتند: «الحمدلله». پس فرشتگان به سبب ما به شناخت توحید، تسبیح، تهلیل، تحمید و تمجید خداوند هدایت شدند.


سپس خداوند تبارک و تعالی آدم را آفرید و ما در صلب او به ودیعه نهاد و آنگاه فرشتگان خود را دستور داد تا او را بخاطر تعظیم و بزرگداشت ما که در صلب او بودیم سجده کنند.


پس سجود آن ها برای خداوند بخاطر عبادت و پرستش و برای آدم بخاطر اطاعت پروردگار و احترام او بود، زیرا ما در صلب او بودیم، پس چگونه ما برتر از فرشتگان نباشیم در حالیکه همه آنها بر آدم سجده کردند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد