رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

بترسیم از روزی که راهی برای توبه نیست ...

امام صادق علیه السلام در خطبه ای که به ذکر حال و صفات پیغمبر صلوات ا... علیه اختصاص دادند، می فرمایند: آن بردباری و وقار و مهربانی که خدا داشت، گناهان بزرگ و کارهای زشت مردم، او را مانع نشد که برای آن ها برگزیند بهترین و شریف ترین پیغمبرانش را ...

 یعنی محمدبن عبدا... (ص) را که در حریم عزت تولد یافته و در خاندان شرافت اقامت گزیده، حَسَبش ناآمیخته و نسبش آلوده نگشته بود، صفاتش بر دانشمندان نامعلوم نبود، پیغمبران در کتب خود به وجودش مژده داده و صفاتش را دانشمندان بیان کرده و حکیمان در وصفش اندیشیده بودند.


 پاکیزه اخلاقی بود بی نظیر، هاشمی نسبی بی مانند، مکی و طنی بی همتراز، حیا صفت او بود و سخاوت طبیعتش، بر متانت ها و اخلاق نبوت سرشته شده و اوصاف و خویشتن داری های رسالت بر او مهر شده بود، تا آن گاه که وسائل مقدرات خدا او را به وقت خود رسانید قضا و قدر، به امر خدا او را به پایان کارش کشانید.


 حکم حتمی خدا او را به سوی سرانجامش برد، هر امتی امت پس از خود را به وجودش مژده داد و پشت به پشت هر پدری او را به پدر دیگر تحویل داد، از زمان آدم تا برسد به پدرش عبدا... اصل و حسبش به زنا آمیخته نشد و ولادت او با نزدیکی نامشروعی پلید نگشت.


 ولادتش در بهترین طایفه و گرامی ترین نواده (بنی هاشم) و شریف ترین قبیله (فاطمه مخزومیه) و محفوظ ترین شکم باردار(آمنه بنت وهب) و امین ترین دامن بود، خدا او را برگزید و پسندید و انتخاب کرد و کلیدهای دانش و سرچشمه های حرکت به او داد، او را مبعوث کرد تا رحمت بندگان و بهار جهان باشد و خدا کتابی را بر او نازل کرد که بیان و توضیح هر چیز در آن است. 


یعنی قرآن به لغت عربی بدون کژی، شاید مردم پرهیزگار شوند. آن را برای مردم بیان کرد و توضیح داد با دانشی که تفصیلش داد و دینی که آشکارش ساخت و واجباتی که آن ها را لازم کرد و حدودی که برای مردم وضع و بیان کرد و اموری که آن ها را برای مخلوقش کشف کرد و آگاهش ساخت. 


در آن امور راهنمایی به سوی نجات است و نشانه هایی که به هدایت خدا دعوت کند، رسول خدا صلی ا... علیه و آله رسالتش را تبلیغ کرد و ماموریتش را آشکار ساخت و بارهای سنگین نبوت را که به گردن گرفته بود، به منزل رسانید و به خاطر پروردگارش صبر کرد و در راهش جهاد کرد و برای امتش خیرخواهی کرد و ایشان را به نجات دعوت کرد و به یاد خدا تشویق و به راه هدایت دلالت فرمود. 


به وسیله برنامه ها و انگیزه هایی که پایه های آن را برای بندگان پی ریزی کرد و مناره هایی که پایه های آن را برای بندگان پی ریزی کرد و مناره هایی که نشانه هایش را برافراشت تا مردم پس از او گمراه نشوند و آن حضرت نسبت به مردم دلسوز و مهربان بود.


موفق باشید ... 

نظرات 1 + ارسال نظر
یک بسیجی... چهارشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1391 ساعت 06:34 ب.ظ http://najmalhoda.blogsky.com

سلام برادر عزیز و ارجمند...

واقعا وبلاگ شما از نظر محتوایی مقام بسیار بالایی داره... خدا حفظتون کنه...

موفق و سربلند باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد