رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

صلح و صفا دادن بین مردم را فراموش نکنیم ...

اصلاح بین مردم و برقراری صلح و آشتی، خواسته خداوند متعال است و پیامبران الهی نیز یکی از مسوولیت‏‌ها و مأموریت‏‌های خویش را برپایی صلح و زدودن اختلاف از جامعه بشری قرار دادند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نکردند .


 خداوند متعال در آیه سوره مبارکه بقره درباره کسانی که قطع ارتباط می‌کنند، می‌فرمایند: فاسقان کسانی هستند که پیمان خدا را، پس از محکم ساختن آن، می­‌شکنند و پیوندهایی را که خدا دستور داده برقرار سازند، قطع نموده و در روی زمین فساد می­‌کنند؛ این‌ها زیانکارانند .


پیامبر خدا(ص) در خصوص اهمیت و ارزش برقراری صلح و صفا میان مردم فرمودند: آیا شما را به چیزی با فضیلت‏‌تر از نماز و روزه و صدقه (زکات) آگاه نکنم ؟ آن چیز اصلاح میان مردم است؛ زیرا تیره شدن رابطه میان مردم مُهلک و دین برانداز است .


امام صادق(ع) نیز می‌فرمایند: اصلاح میان مردم هر گاه با هم دچار اختلاف و دشمنی شوند و نزدیک کردن آنها به‏ یکدیگر هرگاه از هم دور گردند، صدقه‏‌ای است که خداوند آن را دوست دارد.


امیرمؤمنان علی(ع) در یکی از وصایای خود به فرزندانش می‌فرماید: از جد شما شنیدم که اصلاح و آشتی دادن میان مردم از یک‌سال نماز و روزه (مستحبی)برتر است .


حضرت امام باقر(ع) نیز فرمودند:به راستی که شیطان دشمنی افکند میان مؤمنان تا بر نگردد یکیشان از دینش و چون چنان کنند به پشت بخوابد و واکشد و سپس گوید: پیروز شدم. 


پس خدا رحمت کند کسی را که الفت دهد دو تا دوست ما را، ای گروه مؤمنان با هم دوست شوید و با هم مهر ورزید .


موفق باشید ... 

نظرات 1 + ارسال نظر
خلیل1370 چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:30 ق.ظ http://khalil1370.blogfa.com

سلام.خیلی عالی ازمطالبتون استفاده کردم تووبلاگ خودم میزارم.یاعلی سربزنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد