رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

خوبی و بدی چه تاثیری در قیامت بر ما دارند ...

امیرمومنان(ع) درباره روز قیامت می گوید :خداوند خلق اول و آخر را جمع و حسابرسی دقیق می کند، هر کس باید به سزای عمل خودش برسد، همه متواضعانه ایستاده‌اند، عرق از سر و رویشان می‌ریزد و زمین زیر پای آنها می لرزد (همه نگران هستند)، بهترین موقعیت انسان در محشر این است که بتواند جایی برای ایستادن پیدا کند.

 کسانی که الگوی خوبی هستند دراین فضا چقدر خوشحال می شوند که صدا زده بشوند و کسانی که طرف بدی هستند چقدر نگران‌تر می‌شوند وقتی صدا زده بشوند.


 با این همه اضطراب و نگرانی، چقدر سخت است که از میان این همه انسان‌های بد، سه گروه را صدا بزنند؛ ظالمان، دشمنان خدا و مردم آزارها.


الان بخشی از مشکلات زندگی ما بخاطر جلسات ماست. گاهی ما می گوییم که اگر در جلسه حرفی بزنیم به ما می گویند که مقدس بازی درمی‌آوری، بخاطر همین چیزی نمی گوییم.


امام صادق(ع) می فرماید: زمستان بهار مومن است. جلسات شب های زمستان خیلی خوب است ولی باید آنرا به تعارف نگذرانیم و از آن برای عبادت و کارهای خیر استفاده کنیم.



امیرمومنان(ع) از جایی عبور می کردند، دیدند که فردی خیلی حرف می زند، حضرت فرمود: می دانی حرف هایی که می زنی املاء می شود یعنی تو املاء می کنی و دو فرشته آنرا می نویسند و آن نامه می شود و خدا آن نامه را تصحیح می کند. مواظب باش حرف های بیهوده نزنی. 


وقتی می خواهید دعا کنید فقط شیعیان را دعا نکنید بلکه دوستان حضرت امیر(ع) را هم دعا کنید، شاید این دعا شامل حال ما هم بشود. این نگرانی ها در زندگی خوب است.


کسی که دور خانه خدا طواف کند، خداوند ثواب شش هزار حسنه برای او می نویسد، شش هزار گناه او را پاک می کند و شش هزار درجه به او می دهد. اگر شما گرفتاری مومنی را برطرف کنید بالاتر از ده طواف دور خانه کعبه است.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد