رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

چگونه بفهمیم که عسل واقعی است ...

پروردگار تو به زنبور عسل وحى کرد که از بعضی کوه ها و از برخى درختان و از آنچه به عنوان داربست استفاده مى ‏کنند.

امام صادق علیه السّلام به مسعدة بن صدقه درباره این آیه که «وَ أَوْحى‏ رَبُّکَ إِلَى النَّحْلِ أَنِ اتَّخِذِی مِنَ الْجِبالِ بُیُوتاً وَ مِنَ الشَّجَرِ وَ مِمَّا یَعْرِشُونَ‏ ثُمَّ کُلی‏ مِنْ کُلِّ الثَّمَراتِ فَاسْلُکی‏ سُبُلَ رَبِّکِ ذُلُلاً یَخْرُجُ مِنْ بُطُونِها شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ فیهِ شِفاءٌ لِلنَّاس إِنَّ فِی ذلِکَ لَآیَةً لِقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ‏ .


 « و پروردگار تو به زنبور عسل وحى کرد که از بعضی کوه ها و از برخى درختان و از آنچه به عنوان داربست استفاده مى‏کنند، خانه‏هایى براى خود درست کن،سپس از همه میوه‏ها بخور، و راه هاى پروردگارت را فرمانبردارانه، طی کن. [آنگاه‏] از درون [شکم‏] آن، آشامیدنى که به رنگهاى گوناگون است بیرون مى‏آید.


که در آن، براى مردم درمان و شفاء است‏ که همانا در این کار براى مردمى که تفکر مى‏کنند نشانه [قدرت الهى‏] است. نحل : 68» فرمودند : مراد از زنبور عسل ائمه هستند که خداوند به ایشان امر کرده است که برای(علم خود) خود شیعیانی(حاملانی) بگیرید مِنَ الْجِبالِ یعنی از عرب و مِنَ الشَّجَرِ یعنی غیر عرب و از بردگان آزاد شده‏ وَ مِمَّا یَعْرِشُونَ‏ یعنی اولاد و برده‏هائى که آزاد نشده‏اند اما دوستدار خدا و رسول و ائمه باشند...


و شَرابٌ مُخْتَلِفٌ أَلْوانُهُ آشامیدنى که به رنگهاى گوناگون است، انواع علم است که ائمه به شیعیان خود مى‏آموزند که‏ فِیهِ شِفاءٌ لِلنَّاسِ‏ یعنى در آن علم شفا براى مردم است که منظور از ناس شیعیان هستند دیگران خدا مى‏داند چه هستند.


اگر آن طور که مردم خیال می کنند آنچه که حقیقتا شفا می دهد منظور همان عسلى باشد که مردم می خورند باید هر بیمار و مریضی که از آن مى‏خورد فورا شفا پیدا می کرد چون خداوند می فرماید: فِیهِ شِفاءٌ لِلنَّاسِ در آن، براى مردم درمان و شفاء است و‏ هرگز خدا وعده خلاف نمى‏دهد.


بلکه شفا در علم قرآن است بدلیل این آیه‏ وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ‏ « و ما آنچه را براى مؤمنان مایه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى‏کنیم‏ اسراء : 82» پس قرآن شفا و رحمت است براى اهلش بدون شک و تردید و اهل قرآن ائمه هدى هستند که در این آیه خداوند درباره ما فرموده است : ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْکِتابَ الَّذِینَ اصْطَفَیْنا مِنْ عِبادِنا سپس این کتاب را به آن بندگان خود که برگزیده بودیم، به میراث دادیم فاطر : 42.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد