رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

بیایید انوار اندیشه‌های امام رضا(ع) را روشن نگه داریم ...

ماهواره‌ها و فضاهای مجازی برآنند تا جوانان مومن و متدین مسلمان را از اسلام جدا کنند اما ما شاهدیم که هر روزه بر تعداد زائران حرم رضوی افزوده می‌شود.
 

و این خود نشانی بر مومن بودن حقیقی بندگان الهی دارد که تحت تاثیر اندیشه های غربی قرار نمی گیرند

توهین کارگردان هالیوودی نسبت به ساحت پیامبر بزرگوار اسلام  و دشمنان که تلاش و سرمایه گذاری می‌کنند تا به مقدسات اسلام توهین کنند اما قدرت محو ارزش‌های اسلامی را ندارند زیرا اگر آنها همه تکنولوژی را هم در اختیار داشته باشند نمی‌توانند انوار اندیشه‌های امام رضا(ع) را خاموش کنند انواری که هر زائری که به حرم مطهر قدم می‌گذارد آن را دریافت می‌کند و به عنوان یک سوغات و اندوخته معنوی با خود می‌برد. 


گرچه به ظاهر مامون حضرت را مجبور کرد که به خراسان بیایند، اما امام هشتم(ع) نیز در یک انتخاب هدفمند و استراتژیک و برنامه‌ریزی شده این سفر را انتخاب کردند که نتیجه آن ایجاد یک تحول و نهضت علمی در ایران اسلامی آن زمان بود و اگر انتخاب آن روز حضرت نبود معلوم نبود ما امروز چه سرنوشتی داشتیم و اکنون با چه مذهب و دینی زندگی می‌کردیم. 

 

امام رضا(ع) آن زمان زمینه‌های علمی لازم را در ایرانیان می‌دیدند، در مسیر حرکت امام از مدینه به مرو نیز ایرانیان علاقه‌مند به علم خدمت امام می‌رسیدند و حضرت آنها را با معارف ناب اسلامی و شیعی و فقه اصیل اسلامی آشنا می‌کردند. 

 

 در مرو نیز دانشمندان و علما از سراسر عالم به این شهر به عنوان مرکز خلافت می‌آمدند و با حضرت رضا(ع) به بحث و گفت‌وگو و مناظره می‌پرداختند. 


مامون با هدف تنزل دادن جایگاه علمی و دینی حضرت رضا(ع) جلسات مناظره دانشمندان و علمای ادیان و مذاهب مختلف را با امام ترتیب می‌داد، یادآور شد: امام(ع) از این فرصت بهره بردند و برای تبلیغ و نشر فرهنگ اسلامی کوشیدند.   

 

انتخاب راه با خودتان ...

 

موفق باشید ...

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد