رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

استخاره در ازدواج ... درست یا نادرست ؟! ...

آیا برای ازدواج می توان استخاره کرد؟ شرایط آن چیست؟ آیا عمل به استخاره در این نوع موارد جائز است؟

برخی افراد عادت دارند که برای انجام هر کار کوچک و ساده ای متوسل به استخاره شده و همچنین برای تصمیمات مهم زندگی خود که باید درباره اش به تحقیق و تفکر بپردازند، به راحتی تن به استخاره می دهند. آیا برای موضوع مهمی مثل ازدواج هم می توان استخاره کرد؟ پاسخ برخی درباره حکم استخاره برای ازدواج را در زیر می خوانید:
 

سعى کنید براى انجام کارهاى خود ابتدا تأمّل و دقّت کنید و با فکر کردن راه حل مناسب را پیدا کنید و چنانچه از این طریق به نتیجه نرسیدید، با انجام مشورت خود را از تحیّر خارج کنید و اگر از طریق مشاوره با اهل فنّ و خبره در آن مورد نیز به نتیجه نرسیدید و همچنان بر تحیّر باقى ماندید، نوبت به استخاره مى‌رسد؛ در هر صورت الزام شرعى در عمل به استخاره وجود ندارد ولى بهتر است بر خلاف آن عمل نشود. 

اشکال ندارد و واجب نیست. عمل به آن نیز واجب نیست. 

استخاره نوعی مشورت با خداوند است، بدین معنی که اگر انسان در انجام یا ترک کاری مردّد شود ابتدا در اطراف آن فکر و اندیشه می کند اگر به نتیجه ای رسید طبق آن عمل می کند و گرنه با افراد کاردان و با تجربه و آگاه در مورد آن مشورت می کند اگر به نتیجه رسید طبق آن عمل می کند در غیر این صورت از طریق استخاره با خداوند مشورت نموده و مطابق آن عمل می نماید. عمل به استخاره واجب نیست، ولی حتّی الامکان مخالفت نشود. مگر این که مدّت قابل ملاحظه ای تأخیر بیندازد و بعد اقدام کند. 

برای ازدواج و امثال آن در صورتی می توان استخاره کرد که مشورت و تحقیق انجام گیرد و همچنان دچار تردید باشد و در این صورت استخاره مانعی ندارد و عمل به استخاره وجوب اخلاقی دارد، یعنی اگر عمل نکند و ضرر کند خود او مقصر است. البته اگر قصد اهانت و بی توجهی به استخاره را داشته باشد گناه کرده است. 

برای ازدواج می توان استخاره نمود و تفصیل آن در کتب مختصه ذکر شده است و مخالفت با استخاره ممکن است موجب پشیمانی شود.


و اما جواب من :


به نظر من تحقیق درباره شخص مورد نظر و پرس و جو درباره او از محله و محل کار و کمی گپ زدن با طرف مورد مخاطب بهترین کاره نه اینکه استخاره بده ، ولی وقتی استخاره می گیرید آیا در همان حال به شما گفته می شود مثلا حسن آقا اهل کاره ؟ دوستاش کیه ؟ با چی می ره ؟ با کی می یاد ؟ واز همه مهمتر اخلاقش چطوریه ؟ به نظر من بعد از استخاره باید این عمل را در شخص جستجو کرد که آیا اهل قرآن هست یا نه ، عمل به قرآن را دست داره یا ماهواره و شو و چت و گشتن تو فیس بوک و دوست دختر بازی و تفریح رو دوست داره ...


خانواده ها در نظر داشته باشند که اگر خوشبختی فرزندانشان را دوست دارند ، خانواده ای را در نظر داشته باشند که ریشه و بطه دار باشند نه کسانی که فرزندانشان ول تو خیابونند و شبا دیروقت میان خونه و وقتی ازشون می پرسیم کجا بودین ؟ می خوان بکشنت ؟؟؟ 


آیا چنین افرادی که حرمت و آبروی خانواده را حفظ نمی کنند می توانند در زندگی مسئولیت پذیر باشند ... مسلما نه ؟!!!!


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد