رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

صبر را از یاد نبریم ...

همه امامان معصوم(ع) با روایات و احادیث ارزشمند مبنای دین را برای همه مؤمنین تثبیت کرده‌اند

امام صادق(ع) می‌فرمایند: «الصبر رأس الایمان» صبر سر ایمان است. راستی چرا ایشان از صبر به عنوان سر ایمان یاد کرده اند؟ در واژه صبر چه نکاتی نهفته که تا این حد به آن تأکید و سفارش شده است؟


برای تبیین بیشتر صبر باید این گونه تعریف کنیم که در چهار ستون اصلی تشکیل دهنده بدن انسان به عنوان کامل ترین مخلوق خدای متعال، سر به عنوان شاکله اصلی، اتاق فرمان و تعیین کننده مسیر حرکت سایر اعضای بدن قرار داده شده و همه ما با وجود سلسله اصلی اعصاب در ناحیه سر که شامل مغز و سایر فرستنده‌های محرک اعضای بدن است، قادر به حرکت و تشخیص مسایل مختلف هستیم و حالا اگر به هر دلیلی در این ناحیه ضایعه ای اتفاق بیفتد، قطعاً دچار مشکلات فراوانی خواهیم شد.


 بسیاری از بیماری‌های جسمی از ناحیه سر اتفاق می‌افتند و اگر اراده ای در این ناحیه وجود نداشته باشد، قطعاً تمامی اعضای بدن کنترل خود را از دست خواهند داد.


بنابراین صبر به عنوان رکن اصلی و ستون کلیدی دین مداری و ایمان ما انسانها قرار داده شد و صبر و شکیبایی نسبت به ایمان به منزلۀ سر است نسبت به بدن پس چون سر برود، بدن هم می‌رود به همین قیاس هرگاه صبر برود، ایمان هم می‌رود . 


امام صادق(ع) به مؤمنین تأکید دارند: بر سختی‌ها و زحمتهای طاعت خدا شکیبایی کنید و در برابر ارتکاب منهیات که نافرمانی خداست، خود را به صبر کردن وادار نمایید؛ زیرا دنیا در حکم یک ساعت است و از آنچه سپری شده برای تو اکنون نه سروری است و نه اندوهی و آنچه نیامده است، برایت معلوم نیست، پس اکنون بر آن ساعتی که تو در آن هستی، صبر کن که گویی مورد غبطه دیگران واقع شدی.


 نقل است ششمین پیشوای شیعیان مردی را دیدند که بر فرزندش زیاد بی‌تابی می‌کرد، فرمودند: ای مرد! برای مصیبتی کوچک بی‌تابی می‌کنی و از مصیبت بزرگ غفلت داری، اگر تو به راهی که فرزندت رفته، آماده بودی بر او زیاد بی‌تابی نمی‌کردی، پس مصیبت تو به آماده نبودنت برای برزخ و آخرت، بزرگتر از مصیبت تو به فرزندت می‌باشد. و ایشان ادامه دادند: چون مؤمن داخل گورش شود، نماز از طرف راست و زکات از جانب چپ او باشند و نیکی و احسان بر سرش سایه افکند و صبر در ناحیه ای کناره می‌گیرد، زمانی که دو فرشته که متصدی سؤال از او می‌باشند، بر او وارد شوند، صبر به نماز و زکات و نیکی گوید، رفیقتان را مراقب باشید و چنانچه درمانده شدید، من مواظب او می‌باشم. و باز حضرت صادق (ع) دربارۀ فرمایش خداوند عزوجل با این مضمون: ای کسانی که ایمان آورده اید! صبر کنید و با صبر غلبه جویید. می‌فرمایند: بر مصیبت‌ها صبر کنید و با صبر بر مصیبت‌ها چیره شوید. 


موفق باشید ... 

نظرات 2 + ارسال نظر
آرمانهای یک ملت چهارشنبه 5 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 10:33 ب.ظ http://arman-iran.persianblog.ir/

با سلام
السلام ای حضرت سلطان عشق یا علی موسی الرضا ای جان عشق
السلام ای بهر عاشق ســرنوشت الســــــــــلام ای تربتت باغ بهشت

هفته دفاع مقدس و دهه کرامت، میلاد على بن موسى الرضا، مأواى دل‏شکستگان و تکیه‏گاه درماندگان، بر دلدادگان بارگاه و حریمش مبارک باد.

به روزم... یا علی

Admin دوشنبه 3 مهر‌ماه سال 1391 ساعت 02:06 ب.ظ http://montazeranehakim1990.blogfa.com/

سلام
بیاین توی وبم.میخوام بدونم نظروبرداشت دختر خانوماوآقاپسرای دانشجو در مورد آقا چیه؟
باافتخار منتظرحضورتونیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد