رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

صلوات فرستنده چه درجه ای در نزد خدا دارد ...

بدانیم که اگر خالصانه در راه خدا و پیامبرانش قدم بر داریم به درجه ای از معرفت خواهیم رسید که دیگران نرسیده اند ، و آن هم فقط یک شرط دارد ، اراده ی خواستن و ترک گناه ... 


بعضی ها گناه را فقط در شهوات می شناسند در حالی که گناه در دنیای امروزی ما ابعاد گسترده پیدا کرده و تا آنها را نشناسیم هیچ وقت معنای واقعی اخلاص را را نخواهیم فهمید ...


از همین حالا اراده کنید ، عمر ما بشر محدود است و مرگ در کمین ما 

رسول خدا - صلى الله علیه و آله - فرمود:
در روز قیامت ، اول کسى که حله بهشت پوشد، پدر من ابراهیم - علیه السلام - است ، و کرسى بر طرف راست عرش نهند، و او را بر آن نشانند و بعد از آن مرا حله پوشانند، و امیر المؤ منین على بن ابى طالب - صلوات الله و سلامه علیه - در پیش روى من بایستد، و تمام امت در عقب سر من بایستند - با تفاوت درجات - و هر بنده اى که در عقب هر نماز فریضه ، ده مرتبه بر من و آل من صلوات فرستد، او را نزد من جاى دهند و مرا ببیند و من او را ببینم و روى او - مانند شب چهارده - تابان باشد. 


اعطاى هفتاد هزار قصر بهشتى  هر که در شب جمعه یا روز جمعه ، یا شب پنج شنبه یا روز پنج شنبه ، یا شب دوشنبه یا روز دوشنبه ، چهار رکعت نماز به جاى آورد، به دو سلام ؛ و در هر رکعت ، هفت مرتبه سوره فاتحه و یک مرتبه سوره انا انزلناه بخواند و بعد از نماز، صد مرتبه بگوید:
اللهم صل على محمد و آل محمد
و صد مرتبه بگوید: اللهم صل على جبرئیل .
حق تعالى به او هفتاد هزار قصر عطا فرماید که در هر قصرى ، هفتاد هزار خانه باشد و در هر خانه ، هفتاد هزار جاریه باشد.


تحفه اى در بهشت  شخصى از پیامبر پرسید: صلوات فرستادن امت ، ارسال تحفه اى است به نزد شما، آیا از جانب شما تحفه اى براى ایشان خواهد بود؟
آن حضرت فرمود:
امروز، صلوات امت بر من ، تحفه اى است از ایشان براى من ؛ و فردا، تحفه من براى ایشان ، در بهشت خواهد بود.


نوشیدن شراب سلسبیل  رسول خدا - صلى الله علیه و آله و سلم - فرمود:
هر که بر من صد بار صلوات فرستد، حق تعالى ، بر وى هزار بار صلوات فرستد و اگر هزار بار بر من صلوات فرستد، حق تعالى او را از فضل خود، ثواب ده هزار رکعت نماز عطا فرماید و بیاشامد و او را در حظیره قدس از شراب سلسبیل .


صلوات امیر المؤ منین در روز جمعه  

از امیر المؤ منین على - علیه السلام - روایت است که :
هر که هر روز سه بار، و در روز جمعه صد بار بگوید:
صلوات الله و ملائکته و انبیائه و رسله و حملة عرشه و جمیع خلقه على سیدنا محمد و آله و علیهم السلام و رحمة الله و برکاته . 


صلوات فرستنده خواهد بود به صلوات تمام خلایق ، و در روز قیامت ، در زمره خواص آن حضرت ، مبعوث گردید. و آن حضرت ، دست او را گرفته ، با خود، داخل بهشت خواهد کرد.


به جاى آوردن حق نعمت بهشت  در کتاب ازهار - که از کتب عامه است - مذکور است :
هر که هر روز، سه بار بگوید:
اللهم صل على محمد و آل محمد و سلم و اجزه عنا خیر الجزاء. 
حق نعمت بهشت را به جاى آورده خواهد بود. و رسول خدا صلى الله علیه و آله از او عذرخواهى نمود. و از حق تعالى ، رفعت درجه او را سؤ ال خواهد فرمود.


شرط ورود به بهشت  رسول اکرم - صلى الله علیه و آله فرموده است :
من کان آخر کلامه الصلوة على و على على دخل الجنة 
هر که آخرین سخنش به هنگام مرگ صلوات بر من و على علیهما السلام - باشد، داخل بهشت مى گردد.


درخت محبوبه در بهشت  رسول خدا صلى الله علیه و آله فرمود:
بهشت ، درختى است که آن رامحبوبه گویند. میوه آن درخت از انار، کوچک تر، و از سیب بزرگ تر؛ و سفیدتر از شیر و شیرین تر از عسل و نرم تر از مسکه ، و از آن میوه نمى خورد، مگر کسى که هر روز مداومت نماید به گفتن : اللهم صلى على محمد و آل محمد و سلم 


 رضایت خداوند  رسول الله صلى الله علیه و آله فرمود:
من سره ان یلقى الله غدا راضیا فلیکثر الصلاة على 
هر که خوشحال مى شود که فرداى قیامت خدا را دیدار کند در حالى که از او راضى و خشنود باشد، پس بسیار بر من صلوات و درود فرستد.


مژده بهشت  رسول خدا - صلى الله علیه و آله - فرمودند:
هر کس هزار بار بر من صلوات بفرستد، نمیرد تا مژده بهشت گیرد. و در رساله جمعه شهید ثانى این اثر را براى هزار بار صلوات در روز جمعه آورده .


از رفیقان پیامبر در بهشت  امام صادق علیه السلام فرمود: هر کس این صلوات را بر رسول خدا صلى الله علیه و آله - فرستد، گناهانش محو مى گردد و بر دشمنانش پیروز شود و روزى او زیاد گردد و در بهشت از رفقاى حضرت ختمى مرتبت محمد - صلى الله علیه و آله خواهد بود.


اللهم صل على محمد و آل محمد حتى لا یبقى صلوة اللهم بارک على محمد و آل محمد حتى لا یبقى برکة اللهم و سلم على محمد و آل محمد حتى لا یبقى سلام و ارحم محمدا حتى لا یبقى رحمة . 


عمل دیگر  سید در اقبال و مصباح الزایر به سند از پیغمبر - صلى الله علیه و آله - روایت کرده هر کس شب هفتم رجب چهار رکعت نماز بخواند با حمد یک بار و توحید و معوذتین سه بار و پس از فراغ ده بار صلوات بر پیغمبر صلى الله علیه و آله - فرستد و ده بار تسبیح بخواند، خدایش زیر عرش جاى دهد، تا فرموده و از دنیا نرود تا جایش را در بهشت بیند .


عمل دیگر: و در آن دو از پیغمبر - صلى الله علیه و آله - آورده که هر کس ‍ شب نیمه شعبان خوب خود را طاهر کند و دو جامه پاکیزه پوشد نماز عشاء را بخواند و آن گاه دو رکعت نماز بخواند، در رکعت یکم حمد و سه آیه از اول سوره بقره و آیة الکرسى و سه آیه آخر آن ، و در دوم حمد یک بار و معوذتین هفت بار و توحید هفت بار و سلام گوید و پس از آن چهار رکعت نماز بخواند و در رکعت یکم یس و در دوم حم دخان در سوم الم سجده در چهارم تبارک و آن گاه صد رکعت نماز بخواند، در هر رکعت یک بار حمد و ده بار توحید خدا سه حاجتش را روا کند یا در دنیا و یا در آخرت و آن گاه اگر از خدا خواهد که همان شب من را خواب بیند مى بیند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد