رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

استقلال و اعتماد به نفس به وصف اسلام ...

زندگیش همه اش مبارزه و پیکار و تلاش و کوشش است . هر انسانى در طول عمر با صدها بلکه هزار مشکل مواجه مى شود، براى اینکه زنده بماند و زندگى کند ناچار است با قواى طبیعى عالم بجنگد و آنها را مسخر گرداند، با بیماریها و عوامل آنها پیکار نمایند، با تجاوزها و تعدیها و عوامل مزاحم آسایش و آزادى ، مبارزه کند.

در صحنه نبرد زندگى کسى پیروز است که نفس بزرگ و همت عالى و اراده اى نیرومند داشته باشد. ریشه خوشبختى یا بدبختى هر کس در وجودش نهفته است . همت و اراده عالى هر دشوارى را آسان بلکه محالات دیگران را نیز ممکن مى گرداند. 


انسان با اراده ، در دریاى ژرف زندگى ، مانند پر کاهى نیست که با موج دریا بازى کند و این طرف و آن طرف برود، بلکه شناگر ماهرى است که با بازوى نیرومند و اراده آهنین خویش و توکل بر خدا به هر طرف خواست شنا مى کند بلکه حوادث جهان را از مسیرشان منحرف مى سازد.


کسى که استقلال و اعتماد به نفس داشته باشد براى حل مشکلات در انتظار دیگران نمى نشیند بلکه با همت عالى و اراده آهنین وارد میدان عمل مى شود و تا به هدف نرسد دست از کوشش و فعالیت برنمى دارد.


بسیارى از پدران و مادران نه تنها به پرورش استقلال و اعتماد به نفس ‍ فرزندان خود کمک نمى کنند بلکه به واسطه سرزنش ها و عیب جوئیهاى خود روح استقلال طلبى را در آنان خفه مى کنند.


اگر دختر خانم شما میل داشت مستقلا غذا تهیه کند، او را راهنمایى کنید سپس کار را بر عهده اش بگذارید و در آن حالت دخالت نکنید. چه مانع دارد یک مرتبه هم غذاى معیوب تناول کنید؟ از غذا پختن او عیب جویى نکنید، آیا مى دانید که عیب جویى و سرزنش هاى شما چه ضربه بزرگى به روح او وارد مى سازد؟ و چگونه او را بى اعتماد به خویشتن مى گرداند؟


در زندگى آینده با حوادث و دشواریهاى زندگى روبرو خواهند شد، شما هم با آهنگ طبیعت همگام شوید و به نداى استقلال طلبى آنان پاسخ دهید، استقلال طلبى عیب نیست تا با آن مبارزه کنید، بلکه یک استعداد و کمال وجودى است سعى کنید به طریق صحیح از آن بهره بردارى نمائید، و آنان را براى زندگى آینده آماده سازید. اصرار نداشته باشید به جاى فرزندانتان براى آنها تصمیم بگیرید بلکه آنها را روشن سازید سپس ‍ مسئولیت تصمیم و اراده را بر عهده خودشان بگذارید.


موفق باشید ... 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد