رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

ازدواج دختران به وصف اسلام ...

هر پسر و دخترى که به سن رشد و بلوغ مى رسند بزرگترین آرزوهایش این است که ازدواج کنند، با تاسیس زندگى مشترک زناشوئى استقلال و آزادى بیشترى بدست آورند.

یار و مونس مهربان و محرم رازى داشته باشند، آغاز زندگى سعادتمندانه خویش را از زمان ازدواج حساب مى کنند و برایش ‍ جشن مى گیرند. زن براى مرد آفریده شده و مرد براى زن و مانند مغناطیسى یکدیگر را جذب مى کنند.


زناشوئى و تاسیس زندگى مشترک خانوادگى یک خواسته طبیعى است که غرائزش در وجود انسانها نهاده شده است و این خود یکى از نعمت هاى بزرگ الهى است .


راستى به غیر از کانون گرم خانوادگى کجا را سراغ دارید که براى جوانان پناهگاه مطمئنى باشد؟ علاقه به خانواده است که جوانان را از افکار پراکنده و اضطرابهاى درونى نجات مى دهد. 


در آنجاست که مى توانند یار و مونس ‍ با وفا و مهربانى پیدا کنند که در شدائد و گرفتاریها یار و غمگسارشان باشد.


پیمان مقدس زناشوئى رشته اى است آسمانى که دلها را بهم پیوند مى زند. دلهاى پریشان را آرامش مى دهد افکار پراکنده را به یک هدف متوجه مى سازد، خانه ، جایگاه عشق و محبت ، کانون انس و مودت و بهترین آسایشگاه است .


رسول خدا صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

بنائى در اسلام پایه گذارى نشده که نزد خدا محبوبتر و عزیزتر از ازدواج باشد.


آرى خداى مهربان یک چنین نعمت گرانبهایى را به بشر عطا کرده است لیکن افسوس و صد افسوس که از این نعمت بزرگ قدردانى نمى کند و چه بسا، بواسطه نادانى و خودخواهى ، همین کانون مهر و مودت را به صورت یک زندان تاریک بلکه جهنم سوزانى تبدیل مى سازد.


 در اثر جهالت و نادانى بشر است که محیط نورانى و باصفاى خانواده به صورت زندان دردناکى تبدیل مى شود که اعضاء خانواده ناچارند تا آخر عمر در آن زندان تاریک بسر برند یا پیمان مقدس زناشوئى را متلاشى سازند.


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد