رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

ارزش دختران صالح به وصف اسلام ...

آنچه در زمینه فرزندار شدن ارزش دارد، و آنچه در این زمینه اولیاء الهى خواستار آن بودند، بدون اینکه فرقى میان پسر و دختر باشد سلامت و وارستگى فرزند بوده است .

از امام على علیه السلام روایت شده است :

ما سئلت ربى اولادا نضر الوجه ، و لاسئلته ولدا حسن القامة ، ولکن سئلت ربى اولادا مطیعین لله ، و جلین منه ، حتى اذا نظرت الیه و هو مطیع الله قرت عینى

من هرگز از خداوند فرزندانى درخواست نکردم که ، خوش منظر و خوش ‍ قامت و قد باشند، بلکه آنچه از خداوند خواستم این بود که ، فرزندانى به من بدهد که ، مطیع خدا و خداشناس و خداترس باشند، تا آنگاه چشمم به آنها مى افتاد و آنان در حال اطاعت خداوند هستند، چشمم روشن شود و آنان موجب عزت و آبروى من باشند.


پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید:

الولد الصالح ریحانة من ریاحین الجنة

فرزند صالح و شایسته ، از گلهاى بهشتى خواهد بود.


امام صادق علیه السلام فرموده است :

میراث الله من عبده المومن ، ولد صالح یستغفر له

میراث الهى که براى بنده مومنى به جاى مى ماند، عبارت خواهد بود از فرزند صالحى که سبب مغفرت آن بنده را فراهم آورد.


پیامبر اسلام صلى الله علیه و آله و سلم مى فرماید:

خمسة فى قبورهم و ثوابهم یجرى الى دیوانهم : من غرس نخلا، و من حفر بئرا، و من بنى مسجدا، و من کتب مصحفا، و من خلفت ابنا صالحا

پنج دسته هستند که پس از مرگ نیز، به پرونده آنان ثواب و پاداش مى رسد، کسى که درختى بنشاند، آنکه چاه آبى حفر کند، کسى که مسجدى بسازد، آنکه قرآنى نگارش دهد، و کسى که از خود فرزند صالح و خدمتگزارى به یادگار بگذارد. 


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد