رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

رهگذر راه نور

در قرآن مجید خداوند بار ها گفته است که اگر متقی و پر هیزکار شوید در های برکت از آسمان و زمین به روی شما گشوده خواهد شد.

مزیت دختر بر پسر به وصف اسلام ...

گاهى موضوع اختلاف دختر و پسر است . زن و مرد هر دو غالبا فرزند پسر را بر دختر ترجیح مى دهند و از دختردار شدن خوششان نمى آید. اگر دختر پیدا کردند زن چون چاره اى ندارد سکوت مى کند لیکن مرد غالبا اظهار نارضایتى مى نماید.

این خوى زشت که متاءسفانه عمومیت یا اکثریت دارد از عصر جاهلیت به عنوان یادگار براى ما باقى مانده است که از همان عصرى است که مردمش ‍ در اصل انسان بودن زن تردید داشتند. از دختردار شدن احساس شرمندگى و حقارت مى کردند، دختران بى گناه را زنده زنده به گور مى کردند. قرآن مجید احوالشان را یاد کرده مى فرماید:


هنگامى که خبر دختردار شدن به یکى از آنان مى رسید از خجالت رویش ‍ سیاه شده خشمناک مى گشت و در اثر آن خبر از مردم پنهان مى شد. مردد بود که آیا با خوارى و خفت او را نگهدارى کند یا در زیر خاک پنهانش سازد، آگاه باشید که بد قضاوتى دارند.


اما اسلام با این افکار غلط مبارزه مى کند. زن و مرد را یکسان و برابر قرار مى دهد.


پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمود:

علامت خوش قدمى زن این است که اولین فرزندش دختر باشد.


اگر دختر بد بود خدا نسل پیغمبرش را در حضرت زهرا علیهاالسلام قرار نمى داد.


آقاى محترمى که مدعى تمدن و روشنفکرى هستى این افکار غلط را دور بریز. آخر دختر و پسر چه فرقى دارند!


هر دو فرزند و یادگار پدر و مادر هستند. هر دو انسان و قابل ترقى و تکامل هستند دختر نیز اگر با تعلیم و تربیت صحیح پرورش یابد فرد برجسته اى خواهد شد که مى تواند نسبت به اجتماع خدمات ارزنده اى انجام دهد و پدر و مادرش را سرافراز گرداند.


اولا نسبت به پدر و مادر مهربانتر و دلسوزتر مى باشد. پسر وقتى بزرگ شد و استقلال پیدا کرد غالبا پدر و مادر را به خرج برنمى دارد و اگر آزارشان نرساند نفعى هم به حالشان نخواهد داشت . لیکن دختر در همه حال نسبت به آنان مهربان و دلسوز خواهد بود. مخصوصا اگر پدر و مادر بین دختر و پسر فرق نگذارند و حقوق دختران را پایمال نسازند همیشه محبوب و محترم خواهد بود.


ثانیا از نظر اقتصاد دختر کم خرج تر از پسر است . زیرا غالبا مدت توقفش ‍ در خانه پدر کمتر است . مدت کمى در خانه مى ماند سپس با مختصر جهازى به خانه شوهر مى رود و دیگر کارى با پدر و مادر ندارد لیکن پسر مدتهاى مدید بلکه تا آخر عمر سر بار پدر و مادر است .


ناچارند مخارج تحصیلش را بپردازند، شغل مناسبى برایش پیدا کنند، مخارج دو سال خدمت سربازیش را بپردازند، آنگاه برایش عروسى کنند. خانه و فرش و خرج عروسى و مهر زن مى خواهد، بعدا هم هر وقت محتاج شد باز سر بار آنها خواهد شد.


ثالثا اگر پدر و مادر بین دختر و پسر فرق نگذارند و با دامادشان خوش ‍ رفتارى کنند و ده یک محبت هایى را که به پسرشان دارند به دامادشان داشته باشند، در گرفتاریها و مشکلات داماد زودتر به یاریشان مى شتابد و غالبا با صفاتر و با وفاتر از پسر خواهد بود.


اصولا مگر دختردار شدن تقصیر زن است که شوهر به او ایراد مى گیرد زن و مرد هر دو در این باره شریکند، ممکن است زن به شوهرش اعتراض کند که چرا دختر درست کردى ؟ واقع مطلب این است که هیچکدام تقصیر ندارند.


پیامبر اکرم صلى الله علیه و آله و سلم فرمود: زمین جایش مى دهد و آسمان سایه بر سرش مى افکند و خدا روزیش مى دهد و گل خوشبویى است که از آن استفاده مى کنى .


موفق باشید ... 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد